Betydning af æstetik i elevproduktioner

Stine Ejsing-Duun, Susana Tosca

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og Læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweedell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages115
Place of PublicationFredrikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2017
Pages99
Chapter6
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this

Ejsing-Duun, S., & Tosca, S. (2017). Betydning af æstetik i elevproduktioner. In B. H. Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (Eds.), Digital produktion: Deltagelse og Læring (pp. 99). Fredrikshavn: Dafolo Forlag A/S. Undervisning og læring
Ejsing-Duun, Stine ; Tosca, Susana. / Betydning af æstetik i elevproduktioner. Digital produktion: Deltagelse og Læring . editor / Birgitte Holm Sørensen ; Karin Tweedell Levinsen ; Helle Marie Skovbjerg. Fredrikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. pp. 99 (Undervisning og læring).
@inbook{de3f4814cf694151867e63d49876d1a7,
title = "Betydning af {\ae}stetik i elevproduktioner",
abstract = "Igennem projektet har vi haft fokus p{\aa} {\ae}stetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemg{\aa}r projektets data, viser forskellige former for {\ae}stetiske l{\ae}ringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med {\ae}stetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foresl{\aa}s fire m{\aa}der at forst{\aa} {\ae}stetik p{\aa}, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionsl{\ae}ring gennem udvikling af et sprog for {\ae}stetiske l{\ae}ringsstrategier.",
author = "Stine Ejsing-Duun and Susana Tosca",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-530-3",
series = "Undervisning og l{\ae}ring",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",
pages = "99",
editor = "{ S{\o}rensen}, {Birgitte Holm} and Levinsen, {Karin Tweedell} and Skovbjerg, {Helle Marie}",
booktitle = "Digital produktion",

}

Ejsing-Duun, S & Tosca, S 2017, Betydning af æstetik i elevproduktioner. in BH Sørensen, KT Levinsen & HM Skovbjerg (eds), Digital produktion: Deltagelse og Læring . Dafolo Forlag A/S, Fredrikshavn, Undervisning og læring, pp. 99.

Betydning af æstetik i elevproduktioner. / Ejsing-Duun, Stine; Tosca, Susana.

Digital produktion: Deltagelse og Læring . ed. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweedell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. Fredrikshavn : Dafolo Forlag A/S, 2017. p. 99 (Undervisning og læring).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

TY - CHAP

T1 - Betydning af æstetik i elevproduktioner

AU - Ejsing-Duun, Stine

AU - Tosca, Susana

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.

AB - Igennem projektet har vi haft fokus på æstetikkens betydning, og da vi efter projektets afslutning gennemgår projektets data, viser forskellige former for æstetiske læringsstrategier sig. Gennem analyse af elevers sociale forhandling og materialisering af ideer inden for de digitale produktionsprojekter belyses det i kapitlet, hvordan eleverne arbejder med æstetiske udtryk i kontekst af produktionsprojekterne. Konkret foreslås fire måder at forstå æstetik på, der har vist sig i elevernes digitale produktioner. Kapitlet er et bidrag til at kvalificere produktionslæring gennem udvikling af et sprog for æstetiske læringsstrategier.

UR - https://www.dafolo-online.dk/bestil-bøger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik/nyheder-skoleområdet-digital-produktion---deltagelse-og-læring-7742

UR - https://issuu.com/dafoloforlag/docs/digital_20produktion

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7160-530-3

T3 - Undervisning og læring

SP - 99

BT - Digital produktion

A2 - Sørensen, Birgitte Holm

A2 - Levinsen, Karin Tweedell

A2 - Skovbjerg, Helle Marie

PB - Dafolo Forlag A/S

CY - Fredrikshavn

ER -

Ejsing-Duun S, Tosca S. Betydning af æstetik i elevproduktioner. In Sørensen BH, Levinsen KT, Skovbjerg HM, editors, Digital produktion: Deltagelse og Læring . Fredrikshavn: Dafolo Forlag A/S. 2017. p. 99. (Undervisning og læring).