Abstract
I didaktisk design af itbaserede læremidler er det afgørende, at designets billeder og æstetik spiller en aktiv rolle som læringspotentiale. Artiklen introducerer forskellige tilgange til at identificere spændvidden i hvad billeder er, hvordan de relaterer sig til læremiddels indhold samt hvilke funktioner de har. Formålet er at bidrage til kvalificering af brugen af billeder og æstetik i den didaktiske designproces. Omdrejningspunktet er, at det er i relationen mellem praksis og refleksion, at designets billeder og æstetik kvalificeres didaktisk.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Digitale medier og didaktisk design : Brug, erfaringer og forskning |
Editors | Lars Birch Andreasen, Bente Meyer, Pernille Ratleff |
Number of pages | 21 |
Place of Publication | København |
Publication date | 2008 |
Edition | 1 |
Pages | 145-166 |
ISBN (Print) | 978-87-7684-222-2 |
Publication status | Published - 2008 |
Externally published | Yes |