Brug af evidensbaserede metoder i seks pædagogiske institutioner: Når evidens møder den pædagogiske hverdag Rapport 3 — august 2012

Anne Mette Buus, Trine Holck Grundahl, Stine del Pin Hamilton, Palle Rasmussen, Ulla Nørtoft Thomsen, Merete Wiberg

    Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

    7357 Downloads (Pure)

    Abstract

    I denne rapport fremlægger vi resultater af undersøgelserne i de 6 institutioner, hvor vi observerede og gennemførte fokusgruppeinterviews. Den problemstilling vi undersøgte var, hvordan den specifikke evidensbaserede metode, som var blevet indført i institutionen, havde indflydelse på det pædagogiske personales anvendelse af viden og dømmekraft i den pædagogiske praksis. Fokus har været på pædagogernes beskrivelse af, hvordan metoden havde betydning i deres hverdag.
    Original languageDanish
    Place of PublicationAalborg
    PublisherAalborg Universitet. Institut for Læring og Filosofi
    VolumeForskningsrapport 26
    Number of pages85
    ISBN (Electronic)9788791543883
    Publication statusPublished - Aug 2012

    Cite this