Brug af kreative medier i supervision af modoverføringsoplevelser i musikterapi i psykiatrien. Hvordan håndteres sådanne oplevelser så de bliver klinisk relevante?

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel handler grundlæggende om hvordan man kan håndtere modoverføring i arbejde med musikterapi i psykiatrien. Først bringes en indføring i emnet, ud fra beskrivelser af håndteringsmåder i forhold til modoverføring i psykiatrien ud fra klinisk praksiserfaring. Derefter spores der ind på hvordan der kan arbejdes med modoverføring i supervisionsprocesser med musikterapeuter, der arbejder i psykiatrien. Brug af musik og andre kreative medier spiller en stor rolle i denne proces, hvilket illustreres gennem to eksempler fra supervisionspraksis. der tilbydes et teoretisk rationale for denne form for supervisionsarbejde.
Original languageDanish
JournalMusikterapi i psykiatrien : årsskrift
Volume6
Pages (from-to)6-25
Number of pages20
ISSN1603-189X
Publication statusPublished - Jun 2011

Cite this