Brugergenereret indhold: - at navigere succesfuldt i brugernes landskab

Research output: Working paperCommissioned

544 Downloads (Pure)

Abstract

Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.
Original languageDanish
Place of PublicationSeismonaut White Paper
Number of pages6
Publication statusPublished - 2010

Cite this

@techreport{d5cf78057a8448c0a2ff808e1f619168,
title = "Brugergenereret indhold: - at navigere succesfuldt i brugernes landskab",
abstract = "M{\aa}den, hvorp{\aa} forbrugerne kommunikerer og agerer p{\aa} Internettet er via de sociale medier {\ae}ndret markant. Sp{\o}rgsm{\aa}let er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig p{\aa}virke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers v{\ae}re brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men m{\aa} i stedet diskuteres som en r{\ae}kke anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedev{\ae}relse i forskellige online-dom{\ae}ner kan h{\aa}ndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.",
keywords = "brugergeneret indhold, social medier, sociale medier, virksomhesstrategi, turisme, online marketing, digitale medier, user-generated content, integreret tilstedev{\ae}relse, distribueret tilstedev{\ae}relse, earned media",
author = "Peter Vistisen",
note = "Whitepaper, med henblik p{\aa} senere forskningsudgivelse.",
year = "2010",
language = "Dansk",
type = "WorkingPaper",

}

Brugergenereret indhold : - at navigere succesfuldt i brugernes landskab. / Vistisen, Peter.

Seismonaut White Paper, 2010.

Research output: Working paperCommissioned

TY - UNPB

T1 - Brugergenereret indhold

T2 - - at navigere succesfuldt i brugernes landskab

AU - Vistisen, Peter

N1 - Whitepaper, med henblik på senere forskningsudgivelse.

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.

AB - Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.

KW - brugergeneret indhold

KW - social medier

KW - sociale medier

KW - virksomhesstrategi

KW - turisme

KW - online marketing

KW - digitale medier

KW - user-generated content

KW - integreret tilstedeværelse

KW - distribueret tilstedeværelse

KW - earned media

M3 - Working paper

BT - Brugergenereret indhold

CY - Seismonaut White Paper

ER -