Brugergenereret indhold: - at navigere succesfuldt i brugernes landskab

Research output: Working paper/PreprintWorking paperCommissioned

591 Downloads (Pure)

Abstract

Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.
Original languageDanish
Place of PublicationSeismonaut White Paper
Number of pages6
Publication statusPublished - 2010

Cite this