TY - UNPB
T1 - Brugergenereret indhold
T2 - - at navigere succesfuldt i brugernes landskab
AU - Vistisen, Peter
N1 - Whitepaper, med henblik på senere forskningsudgivelse.
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.
AB - Måden, hvorpå forbrugerne kommunikerer og agerer på Internettet er via de sociale medier ændret markant. Spørgsmålet er, hvordan virksomheder og organisationer bedst muligt agerer i det brugergenererede sociale medielandskab. Skal man eksempelvis som ejer af et feriecenter overhovedet lade sig påvirke af brugernes Facebook-skriblerier omkring oplevelsen af ferieopholdet, eller skal man lade det brugerskabte univers være brugernes alene? Svaret er ikke sort/hvidt, men må i stedet diskuteres som en række anbefalinger og vejledende retningslinier for, hvordan indhold og tilstedeværelse i forskellige online-domæner kan håndteres. I nogle situationer er det godt at blande sig i samtalerne online, mens det andre gange er bedst at lade brugerne diskutere uden indblanding.
KW - brugergeneret indhold
KW - social medier
KW - sociale medier
KW - virksomhesstrategi
KW - turisme
KW - online marketing
KW - digitale medier
KW - user-generated content
KW - integreret tilstedeværelse
KW - distribueret tilstedeværelse
KW - earned media
M3 - Working paper
BT - Brugergenereret indhold
CY - Seismonaut White Paper
ER -