Abstract

Coaching – fokus på samtalen præsenterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver på coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler beskæftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er særlig opmærksomhed på, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen spænder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen. Coaching – fokus på samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer. Coaching – fokus på samtalen kan bruges på mellemlange og videregående uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.
Original languageDanish
PublisherHans Reitzels Forlag
Number of pages224
ISBN (Print)9788741253657
Publication statusPublished - 2011

Cite this

@book{36c3d9c6cd1c4e3db73682fdfde768be,
title = "Coaching - fokus p{\aa} samtalen",
abstract = "Coaching – fokus p{\aa} samtalen pr{\ae}senterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver p{\aa} coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler besk{\ae}ftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er s{\ae}rlig opm{\ae}rksomhed p{\aa}, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen sp{\ae}nder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen. Coaching – fokus p{\aa} samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer. Coaching – fokus p{\aa} samtalen kan bruges p{\aa} mellemlange og videreg{\aa}ende uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.",
editor = "Helle Alr{\o} and Dahl, {Poul N{\o}rg{\aa}rd} and S{\o}ren Frimann",
year = "2011",
language = "Dansk",
isbn = "9788741253657",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
address = "Danmark",

}

Coaching - fokus på samtalen. / Alrø, Helle (Editor); Dahl, Poul Nørgård (Editor); Frimann, Søren (Editor).

Hans Reitzels Forlag, 2011. 224 p.

Research output: Book/ReportAnthologyResearchpeer-review

TY - BOOK

T1 - Coaching - fokus på samtalen

A2 - Alrø, Helle

A2 - Dahl, Poul Nørgård

A2 - Frimann, Søren

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - Coaching – fokus på samtalen præsenterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver på coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler beskæftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er særlig opmærksomhed på, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen spænder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen. Coaching – fokus på samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer. Coaching – fokus på samtalen kan bruges på mellemlange og videregående uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.

AB - Coaching – fokus på samtalen præsenterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver på coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler beskæftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er særlig opmærksomhed på, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen spænder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen. Coaching – fokus på samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer. Coaching – fokus på samtalen kan bruges på mellemlange og videregående uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.

M3 - Antologi

SN - 9788741253657

BT - Coaching - fokus på samtalen

PB - Hans Reitzels Forlag

ER -