Abstract

Coaching – fokus på samtalen præsenterer forskellige filosofiske og teoretiske perspektiver på coachingsamtalen og indeholder desuden analyser af autentiske coachingsamtaler, som finder sted i en organisatorisk kontekst. Bogens kapitler beskæftiger sig med forskellige tilgange til coaching, som de kommer til udtryk i teori og praksis. Der er særlig opmærksomhed på, hvordan coachen er til stede i samtalen og forvalter sin rolle. Emnerne i bogen spænder fra coachens personlige kvaliteter, evne til spejling, over betydningen af kontakt og kontrakt, oplevelsen af krop og mening til medarbejderens magt i coachingsamtalen. Coaching – fokus på samtalen er den tredje bog i serien om Organisatorisk Coaching. Den er skrevet af konsulenter, ledere og forskere, som arbejder med coaching i private og offentlige organisationer. Coaching – fokus på samtalen kan bruges på mellemlange og videregående uddannelser og henvender sig samtidig til ledere, konsulenter og andre forandringsagenter, der arbejder med coaching i en organisatorisk praksis.
Original languageDanish
PublisherHans Reitzels Forlag
Number of pages224
ISBN (Print)9788741253657
Publication statusPublished - 2011

Cite this