De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

137 Downloads (Pure)

Abstract

Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Original languageDanish
Title of host publication'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. : Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015)
Number of pages17
PublisherVIA/Aalborg Universitet
Publication date17 Jan 2017
Pages30-47
Chapter2
Commissioning bodyVIA University College
ISBN (Electronic)978-87-996260-7-6
Publication statusPublished - 17 Jan 2017

Keywords

    Cite this

    Herholdt-Lomholdt, S. M. (2017). De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. In 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015) (pp. 30-47). VIA/Aalborg Universitet.
    Herholdt-Lomholdt, Sine Maria. / De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, 2017. pp. 30-47
    @inbook{d1178472f63e4d73a528a928dec56b33,
    title = "De mange blikke i innovations- og entrepren{\o}rskabsforskningen.",
    abstract = "Et p{\aa}tr{\ae}ngende sp{\o}rgsm{\aa}l indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forst{\aa}elser og praksisser, der knytter sig til innovation og entrepren{\o}rskab. Som grundlag for denne diskussion, pr{\ae}senteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entrepren{\o}rskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundl{\ae}ggende forskellige forst{\aa}elser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige s{\aa} forskellige tilgange til innovations- og entrepren{\o}rskabsundervisning. Slutteligt peges p{\aa} en eksistentiel f{\ae}nomenologisk position, som {\'e}n der endnu ikke er s{\ae}rligt udfoldet i relation til innovation og entrepren{\o}rskabsundervisning.",
    keywords = "entrepren{\o}rskab, Entrepren{\o}rskabsundervisning, innovation",
    author = "Herholdt-Lomholdt, {Sine Maria}",
    year = "2017",
    month = "1",
    day = "17",
    language = "Dansk",
    pages = "30--47",
    booktitle = "'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entrepren{\o}rskab i professionsuddannelser.",
    publisher = "VIA/Aalborg Universitet",

    }

    Herholdt-Lomholdt, SM 2017, De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. in 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, pp. 30-47.

    De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. / Herholdt-Lomholdt, Sine Maria.

    'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet, 2017. p. 30-47.

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingReport chapterResearchpeer-review

    TY - GEN

    T1 - De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen.

    AU - Herholdt-Lomholdt, Sine Maria

    PY - 2017/1/17

    Y1 - 2017/1/17

    N2 - Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning. Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.

    AB - Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning. Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.

    KW - entreprenørskab

    KW - Entreprenørskabsundervisning

    KW - innovation

    M3 - Bidrag til rapport

    SP - 30

    EP - 47

    BT - 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.

    PB - VIA/Aalborg Universitet

    ER -

    Herholdt-Lomholdt SM. De mange blikke i innovations- og entreprenørskabsforskningen. In 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser.: Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015). VIA/Aalborg Universitet. 2017. p. 30-47