Projects per year
Abstract
Et påtrængende spørgsmål indenfor relations-professionerne er i dag, hvordan man meningsfuldt overtager eller alternativt redefinerer eksisterende forståelser og praksisser, der knytter sig til innovation og entreprenørskab. Som grundlag for denne diskussion, præsenteres i kapitlet et state of the art i forhold til innovation og entreprenørskabsundervisning i Danmark og internationalt. Der vises hen til tre grundlæggende forskellige forståelser af innovative 'muligheder' og heraf afledes lige så forskellige tilgange til innovations- og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Slutteligt peges på en eksistentiel fænomenologisk position, som én der endnu ikke er særligt udfoldet i relation til innovation og entreprenørskabsundervisning.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | 'At innovere med hjertet': Undervisning i undringsdrevet innovation og entreprenørskab i professionsuddannelser. : Afrapportering fra et aktionsforskningsprojekt i VIA University College (2013-2015) |
Number of pages | 17 |
Publisher | VIA/Aalborg Universitet |
Publication date | 17 Jan 2017 |
Pages | 30-47 |
Chapter | 2 |
Commissioning body | VIA University College |
ISBN (Electronic) | 978-87-996260-7-6 |
Publication status | Published - 17 Jan 2017 |
Projects
- 1 Finished