Abstract

Et af principperne for digitalt understøttet PBL er Inklusion. Dette fordrer, at vi forholder os til Inklusion som en direkte følge af digitaliseret undervisning.

Og fordelene er mange nok. Med en digitalt transmitteret undervisning kan vi nå ud til de dele af landet der ellers er svære at nå til. Vi kan nå den enlige forælder, der er udfordret af sygdom og pasningsgarantier og til de studerende, der har behov for at gennemse eller høre forelæsningen en gang til.

Men er der også en slagside til det digitale? Hvad med den knapt så ressourcestærke studerende, der i stedet for at møde op til undervisningen og få det største udbytte, bliver liggende i sengen fordi det er nemmest?

Skaber vi en økonomisk ulighed, hvor adgangen til undervisning er afhængig af hvilken internetforbindelse man har råd til? Hvori består det inklusive og måske endnu vigtigere – det eksklusive, når vi arbejder med digitalt understøttet PBL?
Original languageDanish
Publication date27 May 2024
Publication statusPublished - 27 May 2024

Cite this