Digital kommunikation med den offentlige sektor: Hovedresultater fra undersøgelse om svar og svartider i kommuner, regioner, styrelser, statslige institutioner og departementer

Translated title of the contribution: Online communication with the public sector: Main conclusions from study on response and responsetime in municipalities, regions and state departments

Jesper Berger, Kim Normann Andersen

    Research output: Working paper/PreprintWorking paperResearch

    2652 Downloads (Pure)

    Abstract

    Denne rapport sammenfatter hovedresultaterne af en undersøgelse gennemført i juni måed 2013 om besvarelse af e-mail og digital post i den statslige, regionale og kommunale sektor.
    Allerede med eDag3 1. nov. 2010 skulle alle myndigheder have oprettet en digital postkasse, som borgerne kunne skrive til. I denne undersøgelse sættes der fokus på myndighedernes besvarelse af den digitale post. Digital post blev bl.a. etableret som et alternativ til almindelig e-mail for at det offentlige kan kommunikere med borgere og virksomheder på en sikker måde, dvs. uden at uvedkommende kan få adgang til følsomme oplysninger.
    Fokus for undersøgelsen er hvordan håndterer myndighederne selv besvarelserne i den digitale postkasse: svarer de på digital post og e-mail, hvor hurtigt svarer de og er svarene brugbare?
    Undersøgelsen medtager myndighedernes besvarelse af digital post og e-mail, dels for at kunne sammenligne de to digitale kanaler og for at kunne sammenligne med en tidligere undersøgelse af digital kommunikation med den offentlige sektor.
    Undersøgelsen viser et meget heterogent billede af den offentlige sektor. Kommunerne er langt fremme med besvarelse af e-mail, men kun godt halvdelen af kommunerne svarer på digital post. Ingen af ministerierne svarer på digital post. Alle regionerne svarer på digital post. Dobbelt så mange myndigheder svarer på e-mail som på digital post. Under halvdelen af myndighederne svarer på begge spørgsmål.
    Translated title of the contributionOnline communication with the public sector: Main conclusions from study on response and responsetime in municipalities, regions and state departments
    Original languageDanish
    Publication statusPublished - 15 Sept 2013

    Fingerprint

    Dive into the research topics of 'Online communication with the public sector: Main conclusions from study on response and responsetime in municipalities, regions and state departments'. Together they form a unique fingerprint.

    Cite this