TY - RPRT
T1 - Digitale læringsmidler for byggefagene
T2 - Tværfaglig udvikling af undervisningsbank med i-bøger, instruktionsfilm, opgaver, projekter og lærervejledninger for murer-, tømrer- og struktørfaget
AU - Bertelsen, Niels Haldor
AU - Larsen, Erik Fog
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - Denne rapport opsummerer resultater fra projektet 'Byggefagene i bevægelse' herunder udviklingen af digitale læringsmidler og en fælles undervisningsbank. Projektet ’Byggefagene i bevægelse’ er gennemført i perioden 2009-14, og erfaringerne med udvikling af digitale læringsmidler er beskrevet i denne rapport. Udviklingen omfatter etableringen af en undervisningsbank med faglige digitale læringsmidler for murer-, tømrer- og struktørfaget samt tværfaglige digitale læringsmidler fælles for flere fagområder.I projektet er desuden gennemført læreruddannelser og uddannelse på grund- og hovedforløbene, hvor de digitale læringsmider er afprøvet. Denne del er der kun i begrænset form redegjort for i rapporten, da den primært har været gennemført i de enkelte skoler. Der er også vist eksempel på, hvordan nye kompetenceområder kan udvikles i et samarbejde mellem skoler og byggevirksomheder på en renoveringssag. Til slut er der stillet forslag om den fremtidige udvikling, som der for tiden forhandles om i Byggeriets Uddannelser.
AB - Denne rapport opsummerer resultater fra projektet 'Byggefagene i bevægelse' herunder udviklingen af digitale læringsmidler og en fælles undervisningsbank. Projektet ’Byggefagene i bevægelse’ er gennemført i perioden 2009-14, og erfaringerne med udvikling af digitale læringsmidler er beskrevet i denne rapport. Udviklingen omfatter etableringen af en undervisningsbank med faglige digitale læringsmidler for murer-, tømrer- og struktørfaget samt tværfaglige digitale læringsmidler fælles for flere fagområder.I projektet er desuden gennemført læreruddannelser og uddannelse på grund- og hovedforløbene, hvor de digitale læringsmider er afprøvet. Denne del er der kun i begrænset form redegjort for i rapporten, da den primært har været gennemført i de enkelte skoler. Der er også vist eksempel på, hvordan nye kompetenceområder kan udvikles i et samarbejde mellem skoler og byggevirksomheder på en renoveringssag. Til slut er der stillet forslag om den fremtidige udvikling, som der for tiden forhandles om i Byggeriets Uddannelser.
M3 - Rapport
T3 - SBI
BT - Digitale læringsmidler for byggefagene
PB - SBI forlag
CY - København
ER -