Employer Branding

Søren Frimann, Bolette Rye Mønsted

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Employer branding er både for den private og den offentlige sektor
blevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår
og organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseret
verden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationer
i deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktive
medarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger
”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” om
Københavns Kommune som arbejdsplads i relation til employer
branding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bag
employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.
Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af
buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?
Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrund
af analyser af to cases med employer branding.
Original languageDanish
JournalAkademisk Kvarter
Issue numberSpecial issue
Pages (from-to)174-190
Number of pages16
ISSN1904-0008
Publication statusPublished - 2012

Cite this