Abstract
Employer branding er både for den private og den offentlige sektor
blevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår
og organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseret
verden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationer
i deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktive
medarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger
”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” om
Københavns Kommune som arbejdsplads i relation til employer
branding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bag
employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.
Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af
buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?
Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrund
af analyser af to cases med employer branding.
blevet en måde, de kan imødekomme ændrede arbejdsmarkedsvilkår
og organisatoriske udfordringer i en postmoderne og globaliseret
verden. Den aktuelle finanskrise har skabt nye udfordringer for organisationer
i deres bestræbelser på at tiltrække- og fastholde attraktive
medarbejdere. Men hvilken betydning har det, når Grundfos siger
”Mennesket er i fokus”, og hvad siger ”mangfoldighed” om
Københavns Kommune som arbejdsplads i relation til employer
branding? Er der egentlig sammenhæng mellem tankerne bag
employer branding og de eksternt kommunikerede employer brandprodukter.
Eller bliver det unikke ved arbejdspladserne ersattet af
buzzwords uden substans og inddragelse af ansatte og interessenter?
Artiklen har til formål at vurdere disse spørgsmål på baggrund
af analyser af to cases med employer branding.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Akademisk Kvarter |
Issue number | Special issue |
Pages (from-to) | 174-190 |
Number of pages | 16 |
ISSN | 1904-0008 |
Publication status | Published - 2012 |