En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde og
at arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldes
på mange måder. Dette kapitel vil skitsere en model
for en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejder
med problembaseret metodologi og pædagogik. På den
måde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighed
blive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger på
en række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godt
ti år som underviser på flere forskellige masteruddannelser
i ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andre
masteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blive
brugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelse
byggende på relationelle kriterier for på den
måde at analysere mulighederne for i praksis at udvikle
problembaserede læring, så de potentialer, der ligger i at
tænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttes
bedst muligt.
Original languageDanish
Title of host publicationProblembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring
Number of pages19
Volume1
Place of PublicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Publication date15 Aug 2014
Edition1
Pages197 -216
Chapter12
ISBN (Print)978-87-7112-147-6
Publication statusPublished - 15 Aug 2014
SeriesStudier i problembaseret læring ved videregående uddannelser
ISSN2246-5804

Cite this

Rasmussen, J. G. (2014). En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. In Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring (1 ed., Vol. 1, pp. 197 -216). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser
Rasmussen, Jørgen Gulddahl. / En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. Vol. 1 1. ed. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. pp. 197 -216 (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser).
@inbook{404eeee3393a40f4abd4f6df36008924,
title = "En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse",
abstract = "At praktisere ledelse, at forst{\aa}, hvad det kan indeholde ogat arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldesp{\aa} mange m{\aa}der. Dette kapitel vil skitsere en modelfor en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejdermed problembaseret metodologi og p{\ae}dagogik. P{\aa} denm{\aa}de vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighedblive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger p{\aa}en r{\ae}kke erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godtti {\aa}r som underviser p{\aa} flere forskellige masteruddannelseri ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andremasteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blivebrugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelsebyggende p{\aa} relationelle kriterier for p{\aa} denm{\aa}de at analysere mulighederne for i praksis at udvikleproblembaserede l{\ae}ring, s{\aa} de potentialer, der ligger i att{\ae}nke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttesbedst muligt.",
keywords = "masteruddannelse, problembaseret",
author = "Rasmussen, {J{\o}rgen Gulddahl}",
year = "2014",
month = "8",
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7112-147-6",
volume = "1",
series = "Studier i problembaseret l{\ae}ring ved videreg{\aa}ende uddannelser",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
pages = "197 --216",
booktitle = "Problembaseret erhvervs{\o}konomi",
edition = "1",

}

Rasmussen, JG 2014, En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. in Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. 1 edn, vol. 1, Aalborg Universitetsforlag, Aalborg, Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser, pp. 197 -216.

En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. / Rasmussen, Jørgen Gulddahl.

Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. Vol. 1 1. ed. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. p. 197 -216 (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser).

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

TY - CHAP

T1 - En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse

AU - Rasmussen, Jørgen Gulddahl

PY - 2014/8/15

Y1 - 2014/8/15

N2 - At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde ogat arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldespå mange måder. Dette kapitel vil skitsere en modelfor en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejdermed problembaseret metodologi og pædagogik. På denmåde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighedblive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger påen række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godtti år som underviser på flere forskellige masteruddannelseri ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andremasteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blivebrugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelsebyggende på relationelle kriterier for på denmåde at analysere mulighederne for i praksis at udvikleproblembaserede læring, så de potentialer, der ligger i attænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttesbedst muligt.

AB - At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde ogat arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldespå mange måder. Dette kapitel vil skitsere en modelfor en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejdermed problembaseret metodologi og pædagogik. På denmåde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighedblive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger påen række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godtti år som underviser på flere forskellige masteruddannelseri ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andremasteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blivebrugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelsebyggende på relationelle kriterier for på denmåde at analysere mulighederne for i praksis at udvikleproblembaserede læring, så de potentialer, der ligger i attænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttesbedst muligt.

KW - masteruddannelse, problembaseret

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7112-147-6

VL - 1

T3 - Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser

SP - 197

EP - 216

BT - Problembaseret erhvervsøkonomi

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -

Rasmussen JG. En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. In Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. 1 ed. Vol. 1. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 2014. p. 197 -216. (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser).