En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse

Jørgen Gulddahl Rasmussen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde og
at arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldes
på mange måder. Dette kapitel vil skitsere en model
for en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejder
med problembaseret metodologi og pædagogik. På den
måde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighed
blive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger på
en række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godt
ti år som underviser på flere forskellige masteruddannelser
i ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andre
masteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blive
brugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelse
byggende på relationelle kriterier for på den
måde at analysere mulighederne for i praksis at udvikle
problembaserede læring, så de potentialer, der ligger i at
tænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttes
bedst muligt.
Original languageDanish
Title of host publicationProblembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring
Number of pages19
Volume1
Place of PublicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Publication date15 Aug 2014
Edition1
Pages197 -216
Chapter12
ISBN (Print)978-87-7112-147-6
Publication statusPublished - 15 Aug 2014
SeriesStudier i problembaseret læring ved videregående uddannelser
ISSN2246-5804

Cite this

Rasmussen, J. G. (2014). En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse. In Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring (1 ed., Vol. 1, pp. 197 -216). Aalborg Universitetsforlag. Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser