En relationel, problembaseret masteruddannelse i ledelse

Jørgen Gulddahl Rasmussen

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde og
    at arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldes
    på mange måder. Dette kapitel vil skitsere en model
    for en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejder
    med problembaseret metodologi og pædagogik. På den
    måde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighed
    blive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger på
    en række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godt
    ti år som underviser på flere forskellige masteruddannelser
    i ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andre
    masteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blive
    brugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelse
    byggende på relationelle kriterier for på den
    måde at analysere mulighederne for i praksis at udvikle
    problembaserede læring, så de potentialer, der ligger i at
    tænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttes
    bedst muligt.
    Original languageDanish
    Title of host publicationProblembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring
    Number of pages19
    Volume1
    Place of PublicationAalborg
    PublisherAalborg Universitetsforlag
    Publication date15 Aug 2014
    Edition1
    Pages197 -216
    Chapter12
    ISBN (Print)978-87-7112-147-6
    Publication statusPublished - 15 Aug 2014
    SeriesStudier i problembaseret læring ved videregående uddannelser
    ISSN2246-5804

    Cite this