Abstract
At praktisere ledelse, at forstå, hvad det kan indeholde og
at arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldes
på mange måder. Dette kapitel vil skitsere en model
for en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejder
med problembaseret metodologi og pædagogik. På den
måde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighed
blive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger på
en række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godt
ti år som underviser på flere forskellige masteruddannelser
i ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andre
masteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blive
brugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelse
byggende på relationelle kriterier for på den
måde at analysere mulighederne for i praksis at udvikle
problembaserede læring, så de potentialer, der ligger i at
tænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttes
bedst muligt.
at arbejde med at udvikle kompetencer til ledelse kan udfoldes
på mange måder. Dette kapitel vil skitsere en model
for en masteruddannelse i ledelse, som relationelt arbejder
med problembaseret metodologi og pædagogik. På den
måde vil ledelsespraksis, brug af erfaringer, og foranderlighed
blive centrale udgangspunkter. Kapitlet bygger på
en række erfaringer, jeg har gjort gennem de seneste godt
ti år som underviser på flere forskellige masteruddannelser
i ledelse, og med referencer til praksis i MBA, MPG og andre
masteruddannelser. Disse praktiske erfaringer vil blive
brugt som grundlag for at udforme en skitse til en masteruddannelse
byggende på relationelle kriterier for på den
måde at analysere mulighederne for i praksis at udvikle
problembaserede læring, så de potentialer, der ligger i at
tænke erfaringer, praksis og relationer sammen, udnyttes
bedst muligt.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Problembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring |
Number of pages | 19 |
Volume | 1 |
Place of Publication | Aalborg |
Publisher | Aalborg Universitetsforlag |
Publication date | 15 Aug 2014 |
Edition | 1 |
Pages | 197 -216 |
Chapter | 12 |
ISBN (Print) | 978-87-7112-147-6 |
Publication status | Published - 15 Aug 2014 |
Series | Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser |
---|---|
ISSN | 2246-5804 |