Projects per year
Abstract
Artiklen beskriver en tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, som bl.a. baserer sig på den antagelse, at arbejdet med forbedring i en pædagogisk kontekst kræver en kollektiv og sammenhængende indsats. Tilgangen omfatter samarbejde mellem forskning, policy og praksis, samt sammentænkning af to aktuelle, politiske prioriteter på uddannelsesområdet: vidensbaseret praksis og det kontinuerlige arbejde med kvalitet. Tilgangen hviler på den hypotese, at brug af viden fra data og forskning kan være et vigtigt element i forbedringsarbejdet, ligesom arbejdet med forbedring kan være et vigtigt afsæt for anvendelse af data og forskningsbaseret viden i praksis.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 1 |
Journal | Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis |
Issue number | 15 |
Pages (from-to) | 7-17 |
Number of pages | 10 |
ISSN | 1904-9633 |
Publication status | Published - 30 May 2018 |
Projects
- 1 Finished
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O. (Project Manager), Ringsmose, C. (PI), Hansen, L. S. (Project Coordinator), Hansen, O. H. (PI) & Falkesgaard, C. B. (Project Participant)
01/08/2015 → 31/10/2020
Project: Research
-
Kvalitetsudvikling og rollen som teamkoordinator
Hansen, L. S. (Lecturer)
18 Jun 2024Activity: Talks and presentations › Conference presentations
-
En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø
Hansen, L. S. (Lecturer)
6 Mar 2020Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
File
-
Building Professional Capital for High-Quality Early Childhood Education and Care
Hansen, L. S., Oct 2023, Quality in Early Childhood Education and Care through Leadership and Organizational Learning. Springer, p. 49-72 24 p. (International Perspectives on Early Childhood Education and Development; No. 41, Vol. CHILD).Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
-
Brug af data og forskningsviden i dagtilbud
Hansen, L. S., 2020, In: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 57, 2, p. 53 - 73 20 p., 5.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
-
Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Billund Kommune 2019
Nordahl, T., Hansen, L. S., Drugli, M. B. & Ringsmose, C., 2020, Aalborg. 83 p.Research output: Book/Report › Report › Research