En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen beskriver en tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, som bl.a. baserer sig på den antagelse, at arbejdet med forbedring i en pædagogisk kontekst kræver en kollektiv og sammenhængende indsats. Tilgangen omfatter samarbejde mellem forskning, policy og praksis, samt sammentænkning af to aktuelle, politiske prioriteter på uddannelsesområdet: vidensbaseret praksis og det kontinuerlige arbejde med kvalitet. Tilgangen hviler på den hypotese, at brug af viden fra data og forskning kan være et vigtigt element i forbedringsarbejdet, ligesom arbejdet med forbedring kan være et vigtigt afsæt for anvendelse af data og forskningsbaseret viden i praksis.
Original languageDanish
Article number1
JournalPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Issue number15
Pages (from-to)7-17
Number of pages10
ISSN1904-9633
Publication statusPublished - 30 May 2018

Cite this