Få det på Dagsordenen: Læsninger af AGENDA ved AAU

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Abstract

I 1990’erne hed studenterbladet på Aalborg Universitet ”Nye Veje”. Det var af udseende et beskedent blad, hvor studerende publiserede journalistiske og kommenterende artikler om det at være studerende på Aalborg Universitet. Som kommunikationsstuderende var det næsten oplagt at bidrage, frivilligt, til de studerendes stemme i en tid uden internet. Derfor bidrog jeg også i flere år med faglige artikler om temaer indenfor emnet medier, kultur og samfund.

I 2000’erne skete der en masse med de AAU studerendes blad. Det skiftede navn til AGENDA, og formatet blev ændret og trykt i fornemt magasinpapir. Det må helt sikkert have været for at gøre det mere attraktivt for annoncører at bruge studentermediet som kanal for formidling af #godebudskaber, hvad enten det handlede om tryghed (a-kasse), om underholdning (biograf, teater) eller om studievalg (valg af kandidatuddannelse).
Original languageDanish
Publication date21 Dec 2018
Number of pages39
Publication statusPublished - 21 Dec 2018

Keywords

    Cite this

    @misc{517549ad10d7485f8c56f588fe73ec8c,
    title = "F{\aa} det p{\aa} Dagsordenen: L{\ae}sninger af AGENDA ved AAU",
    abstract = "I 1990’erne hed studenterbladet p{\aa} Aalborg Universitet ”Nye Veje”. Det var af udseende et beskedent blad, hvor studerende publiserede journalistiske og kommenterende artikler om det at v{\ae}re studerende p{\aa} Aalborg Universitet. Som kommunikationsstuderende var det n{\ae}sten oplagt at bidrage, frivilligt, til de studerendes stemme i en tid uden internet. Derfor bidrog jeg ogs{\aa} i flere {\aa}r med faglige artikler om temaer indenfor emnet medier, kultur og samfund.I 2000’erne skete der en masse med de AAU studerendes blad. Det skiftede navn til AGENDA, og formatet blev {\ae}ndret og trykt i fornemt magasinpapir. Det m{\aa} helt sikkert have v{\ae}ret for at g{\o}re det mere attraktivt for annonc{\o}rer at bruge studentermediet som kanal for formidling af #godebudskaber, hvad enten det handlede om tryghed (a-kasse), om underholdning (biograf, teater) eller om studievalg (valg af kandidatuddannelse).",
    keywords = "studenterkultur, AGENDA, ungdomskultur, universitetskultur",
    author = "Andersen, {Tem Frank}",
    year = "2018",
    month = "12",
    day = "21",
    language = "Dansk",
    type = "Other",

    }

    Få det på Dagsordenen: Læsninger af AGENDA ved AAU. / Andersen, Tem Frank.

    39 p. 2018, Receptioner af AAU studentermagasin.

    Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

    TY - ICOMM

    T1 - Få det på Dagsordenen: Læsninger af AGENDA ved AAU

    AU - Andersen, Tem Frank

    PY - 2018/12/21

    Y1 - 2018/12/21

    N2 - I 1990’erne hed studenterbladet på Aalborg Universitet ”Nye Veje”. Det var af udseende et beskedent blad, hvor studerende publiserede journalistiske og kommenterende artikler om det at være studerende på Aalborg Universitet. Som kommunikationsstuderende var det næsten oplagt at bidrage, frivilligt, til de studerendes stemme i en tid uden internet. Derfor bidrog jeg også i flere år med faglige artikler om temaer indenfor emnet medier, kultur og samfund.I 2000’erne skete der en masse med de AAU studerendes blad. Det skiftede navn til AGENDA, og formatet blev ændret og trykt i fornemt magasinpapir. Det må helt sikkert have været for at gøre det mere attraktivt for annoncører at bruge studentermediet som kanal for formidling af #godebudskaber, hvad enten det handlede om tryghed (a-kasse), om underholdning (biograf, teater) eller om studievalg (valg af kandidatuddannelse).

    AB - I 1990’erne hed studenterbladet på Aalborg Universitet ”Nye Veje”. Det var af udseende et beskedent blad, hvor studerende publiserede journalistiske og kommenterende artikler om det at være studerende på Aalborg Universitet. Som kommunikationsstuderende var det næsten oplagt at bidrage, frivilligt, til de studerendes stemme i en tid uden internet. Derfor bidrog jeg også i flere år med faglige artikler om temaer indenfor emnet medier, kultur og samfund.I 2000’erne skete der en masse med de AAU studerendes blad. Det skiftede navn til AGENDA, og formatet blev ændret og trykt i fornemt magasinpapir. Det må helt sikkert have været for at gøre det mere attraktivt for annoncører at bruge studentermediet som kanal for formidling af #godebudskaber, hvad enten det handlede om tryghed (a-kasse), om underholdning (biograf, teater) eller om studievalg (valg af kandidatuddannelse).

    KW - studenterkultur

    KW - AGENDA

    KW - ungdomskultur

    KW - universitetskultur

    UR - https://tem-frank-andersen.blogspot.com/2018/12/arets-season-gift-fra-mig-til-dig-og.html

    M3 - Udgivelser på nettet - Net-publikation

    ER -