Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer: – Bedre byer og let tilgængelige landområder

Niels Agerholm, Otto Anker Nielsen, Per Homann Jespersen

Research output: Book/ReportReportCommissionedpeer-review

Abstract

Anbefaling
Danmark skal have en ny sammenhængende mobilitetsplan. Stigende urbanisering, ændret demografi og klimaudfordringer gør det nødvendigt at gentænke, hvordan vi sikrer god mobilitet for alle i hele Danmark. Nye teknologier kan hjælpe os et langt stykke af vejen, men vi bliver også nødt til at ændre vores syn på trafikarbejde: Det er ikke længere nok at se på biler eller tog, for grænserne mellem kollektiv og individuel
transport er ved at udviskes. Der bør tænkes bredere end bare traditionelle
transportformer, når der planlægges infrastruktur. Vi skal se på mobilitet som ét hele i forhold til infrastruktur, regulering og forretningsmodeller og adfærd på tværs af transportformer og regionale niveauer.
Original languageDanish
PublisherIDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport
Number of pages25
Publication statusPublished - 2019

Cite this

Agerholm, N., Nielsen, O. A., & Jespersen, P. H. (2019). Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer: – Bedre byer og let tilgængelige landområder. IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport.
Agerholm, Niels ; Nielsen, Otto Anker ; Jespersen, Per Homann. / Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer : – Bedre byer og let tilgængelige landområder. IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport, 2019. 25 p.
@book{2ae14824bfaf4106b475f5e94f2bbdf3,
title = "F{\o}rerl{\o}s og digital mobilitet som en effektiv fornyer: – Bedre byer og let tilg{\ae}ngelige landomr{\aa}der",
abstract = "AnbefalingDanmark skal have en ny sammenh{\ae}ngende mobilitetsplan. Stigende urbanisering, {\ae}ndret demografi og klimaudfordringer g{\o}r det n{\o}dvendigt at gent{\ae}nke, hvordan vi sikrer god mobilitet for alle i hele Danmark. Nye teknologier kan hj{\ae}lpe os et langt stykke af vejen, men vi bliver ogs{\aa} n{\o}dt til at {\ae}ndre vores syn p{\aa} trafikarbejde: Det er ikke l{\ae}ngere nok at se p{\aa} biler eller tog, for gr{\ae}nserne mellem kollektiv og individueltransport er ved at udviskes. Der b{\o}r t{\ae}nkes bredere end bare traditionelletransportformer, n{\aa}r der planl{\ae}gges infrastruktur. Vi skal se p{\aa} mobilitet som {\'e}t hele i forhold til infrastruktur, regulering og forretningsmodeller og adf{\ae}rd p{\aa} tv{\ae}rs af transportformer og regionale niveauer.",
keywords = "Fremtidens Transport, Storbyer, Landdistrikstransport",
author = "Niels Agerholm and Nielsen, {Otto Anker} and Jespersen, {Per Homann}",
year = "2019",
language = "Dansk",
publisher = "IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport",

}

Agerholm, N, Nielsen, OA & Jespersen, PH 2019, Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer: – Bedre byer og let tilgængelige landområder. IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport.

Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer : – Bedre byer og let tilgængelige landområder. / Agerholm, Niels; Nielsen, Otto Anker; Jespersen, Per Homann.

IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport, 2019. 25 p.

Research output: Book/ReportReportCommissionedpeer-review

TY - RPRT

T1 - Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer

T2 - – Bedre byer og let tilgængelige landområder

AU - Agerholm, Niels

AU - Nielsen, Otto Anker

AU - Jespersen, Per Homann

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - AnbefalingDanmark skal have en ny sammenhængende mobilitetsplan. Stigende urbanisering, ændret demografi og klimaudfordringer gør det nødvendigt at gentænke, hvordan vi sikrer god mobilitet for alle i hele Danmark. Nye teknologier kan hjælpe os et langt stykke af vejen, men vi bliver også nødt til at ændre vores syn på trafikarbejde: Det er ikke længere nok at se på biler eller tog, for grænserne mellem kollektiv og individueltransport er ved at udviskes. Der bør tænkes bredere end bare traditionelletransportformer, når der planlægges infrastruktur. Vi skal se på mobilitet som ét hele i forhold til infrastruktur, regulering og forretningsmodeller og adfærd på tværs af transportformer og regionale niveauer.

AB - AnbefalingDanmark skal have en ny sammenhængende mobilitetsplan. Stigende urbanisering, ændret demografi og klimaudfordringer gør det nødvendigt at gentænke, hvordan vi sikrer god mobilitet for alle i hele Danmark. Nye teknologier kan hjælpe os et langt stykke af vejen, men vi bliver også nødt til at ændre vores syn på trafikarbejde: Det er ikke længere nok at se på biler eller tog, for grænserne mellem kollektiv og individueltransport er ved at udviskes. Der bør tænkes bredere end bare traditionelletransportformer, når der planlægges infrastruktur. Vi skal se på mobilitet som ét hele i forhold til infrastruktur, regulering og forretningsmodeller og adfærd på tværs af transportformer og regionale niveauer.

KW - Fremtidens Transport

KW - Storbyer

KW - Landdistrikstransport

M3 - Rapport

BT - Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer

PB - IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport

ER -

Agerholm N, Nielsen OA, Jespersen PH. Førerløs og digital mobilitet som en effektiv fornyer: – Bedre byer og let tilgængelige landområder. IDAs ad hoc-udvalg for Fremtidens Transport, 2019. 25 p.