Facebook samtaler og visionsformuleringer: Brugerdrevne inputs til visionsprocessen i Aalborg kommunes skoler

Research output: Book/ReportReportCommissioned

Abstract

I forbindelse med Aalborg Kommunes visionsproces for fremtidens folkeskole har forfatterne mellem september 2014 og januar 2015 indsamlet og analyseret visionsrelevante indlæg
på skoleforvaltningens facebookside. Analysen falder i to dele: 1. En struktureret analyse og indeksering af de visioner, der blev formuleret af deltagerne på visionsdagen i Gigantium 8 januar 2015. 2. En eksplorativ kortlægning af de temaer, der er blevet knyttet til visionsarbejdet gennem brugernes indlæg og diskussioner i løbet af efteråret 2014.
Rapporten har haft som hovedformål at kvalificere arbejdet med formuleringen af en vision for fremtidens folkeskole ved at sætte læseren i stand til at navigere i den medfølgende database over visionsformuleringer. Databasen indeholder ca. 1000 visionsformuleringer, der tilsammen indeholder over 700 hashtags, der indikerer tema og afsender. Disse formuleringer er produceret af de 1300 medarbejdere i Aalborg Kommunes skoler, der deltog i visionsdagen den 8. Januar 2015. I alt har 33 forskellige typer aktører med tilknytning til skolen bidraget til det datasæt, der kan tilgås via databasen.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherAalborg Universitet
Volume1
Edition1
Number of pages65
Commissioning bodyAalborg Kommune
Publication statusPublished - 2015

Cite this

@book{c67ee238c16440d0b80f5ed9e49b51f3,
title = "Facebook samtaler og visionsformuleringer: Brugerdrevne inputs til visionsprocessen i Aalborg kommunes skoler",
abstract = "I forbindelse med Aalborg Kommunes visionsproces for fremtidens folkeskole har forfatterne mellem september 2014 og januar 2015 indsamlet og analyseret visionsrelevante indl{\ae}gp{\aa} skoleforvaltningens facebookside. Analysen falder i to dele: 1. En struktureret analyse og indeksering af de visioner, der blev formuleret af deltagerne p{\aa} visionsdagen i Gigantium 8 januar 2015. 2. En eksplorativ kortl{\ae}gning af de temaer, der er blevet knyttet til visionsarbejdet gennem brugernes indl{\ae}g og diskussioner i l{\o}bet af efter{\aa}ret 2014.Rapporten har haft som hovedform{\aa}l at kvalificere arbejdet med formuleringen af en vision for fremtidens folkeskole ved at s{\ae}tte l{\ae}seren i stand til at navigere i den medf{\o}lgende database over visionsformuleringer. Databasen indeholder ca. 1000 visionsformuleringer, der tilsammen indeholder over 700 hashtags, der indikerer tema og afsender. Disse formuleringer er produceret af de 1300 medarbejdere i Aalborg Kommunes skoler, der deltog i visionsdagen den 8. Januar 2015. I alt har 33 forskellige typer akt{\o}rer med tilknytning til skolen bidraget til det datas{\ae}t, der kan tilg{\aa}s via databasen.",
author = "Madsen, {Anders Koed} and Munk, {Anders Kristian}",
year = "2015",
language = "Dansk",
volume = "1",
publisher = "Aalborg Universitet",
edition = "1",

}

Facebook samtaler og visionsformuleringer : Brugerdrevne inputs til visionsprocessen i Aalborg kommunes skoler. / Madsen, Anders Koed; Munk, Anders Kristian.

1 ed. København : Aalborg Universitet, 2015. 65 p.

Research output: Book/ReportReportCommissioned

TY - RPRT

T1 - Facebook samtaler og visionsformuleringer

T2 - Brugerdrevne inputs til visionsprocessen i Aalborg kommunes skoler

AU - Madsen, Anders Koed

AU - Munk, Anders Kristian

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - I forbindelse med Aalborg Kommunes visionsproces for fremtidens folkeskole har forfatterne mellem september 2014 og januar 2015 indsamlet og analyseret visionsrelevante indlægpå skoleforvaltningens facebookside. Analysen falder i to dele: 1. En struktureret analyse og indeksering af de visioner, der blev formuleret af deltagerne på visionsdagen i Gigantium 8 januar 2015. 2. En eksplorativ kortlægning af de temaer, der er blevet knyttet til visionsarbejdet gennem brugernes indlæg og diskussioner i løbet af efteråret 2014.Rapporten har haft som hovedformål at kvalificere arbejdet med formuleringen af en vision for fremtidens folkeskole ved at sætte læseren i stand til at navigere i den medfølgende database over visionsformuleringer. Databasen indeholder ca. 1000 visionsformuleringer, der tilsammen indeholder over 700 hashtags, der indikerer tema og afsender. Disse formuleringer er produceret af de 1300 medarbejdere i Aalborg Kommunes skoler, der deltog i visionsdagen den 8. Januar 2015. I alt har 33 forskellige typer aktører med tilknytning til skolen bidraget til det datasæt, der kan tilgås via databasen.

AB - I forbindelse med Aalborg Kommunes visionsproces for fremtidens folkeskole har forfatterne mellem september 2014 og januar 2015 indsamlet og analyseret visionsrelevante indlægpå skoleforvaltningens facebookside. Analysen falder i to dele: 1. En struktureret analyse og indeksering af de visioner, der blev formuleret af deltagerne på visionsdagen i Gigantium 8 januar 2015. 2. En eksplorativ kortlægning af de temaer, der er blevet knyttet til visionsarbejdet gennem brugernes indlæg og diskussioner i løbet af efteråret 2014.Rapporten har haft som hovedformål at kvalificere arbejdet med formuleringen af en vision for fremtidens folkeskole ved at sætte læseren i stand til at navigere i den medfølgende database over visionsformuleringer. Databasen indeholder ca. 1000 visionsformuleringer, der tilsammen indeholder over 700 hashtags, der indikerer tema og afsender. Disse formuleringer er produceret af de 1300 medarbejdere i Aalborg Kommunes skoler, der deltog i visionsdagen den 8. Januar 2015. I alt har 33 forskellige typer aktører med tilknytning til skolen bidraget til det datasæt, der kan tilgås via databasen.

M3 - Rapport

VL - 1

BT - Facebook samtaler og visionsformuleringer

PB - Aalborg Universitet

CY - København

ER -