Projects per year
Abstract
Afhandlingen undersøger, hvordan den kliniske vejleders undervisningspraksis får udtryk i praktikuddannelse, og hvilken funktion et øget fokus på praktikuddannelse i uddannelsen til professionsbachelor i sygepleje har. Gennem en Bourdieu-inspireret analyseramme og perspektiver hentet fra Abbotts teori om professionssystemer, og gennem etnografisk inspirerede observationsstudier, interviews og samtaler og diverse tekstmateriale undersøges, hvordan undervisning markeres af fagets legitime formidlere, de kliniske vejledere, på to forskellige hospitalsafsnit. Fire kliniske vejledere følges, to erfarne og to sygeplejersker både før, under og efter de har gennemgået deres kliniske vejlederuddannelse.
Original language | Danish |
---|---|
Place of Publication | Aalborg |
Publisher | |
Print ISBNs | 9879741543845 |
Electronic ISBNs | 9879741543852 |
Publication status | Published - Dec 2011 |
Projects
- 1 Finished
-
Ph.d.-projekt: Formalisering af professionspædagogiske praksisformer i praktikuddannelse– en undersøgelse af den kliniske vejleders undervisningspraksis i den praktiske del af sygeplejerskeuddannelsen
Højbjerg, K.
01/03/2008 → 27/05/2011
Project: PhD Project