Forretningsudvikling og innovation i turisme

Anne-Mette Hjalager (Editor)

Research output: Book/ReportAnthologyResearchpeer-review

1208 Downloads (Pure)

Abstract

Dansk turisme er under forandring. Turisterne ønsker til stadighed nye oplevelser, faciliteter og samspil med udbydere og destinationer. Udefrakommende pres og forventninger, herunder i forhold til miljø og klima og senest Covid-19, betyder, at produkter og markeder skal gentænkes. Både større virksomheder og små og nystartede virksomheder er aktive i dette felt. Denne bog, som blandt andet baserer sig på udviklingsprogrammet TourismX, folder udfordringer i dansk turisme ud og ser disse i et internationalt perspektiv. Den analyserer, hvordan virksomhederne arbejder med innovation, og hvordan man kan forstå den nyeste udvikling i turismen både i praksis og teori.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg, Danmark
PublisherAalborg Universitetsforlag
Edition1. OA-udgave
Number of pages269
ISBN (Electronic) 978-87-7210-295-5
Publication statusPublished - 2020
Externally publishedYes
SeriesExCITe-serien
ISSN2245-3121

Cite this