Forskningscirklen: Inkluderende undervisningsmetoder: Inspiration til-, refleksioner over- og erfaringer med inkluderende undervisningsmetoder på gymnasiale uddannelsesinstitutioner i Øresundsregionen

Ulla Højmark Jensen, Pernille Ehlers, Carin Welinder, Birgit Riedel Langvad, Sune de Montgomery Nørgård, Sine Camilla Jensen

    Research output: Book/ReportReportResearch

    Abstract

    I dette inspirationskatalog gives både konkrete eksempler på hvordan man kan arbejde med inkluderende undervisning og nogle meta teoretiske reflektionsmuligheder, der kan bidrage til at stille spørgsmål ved egen praksis og lade sig inspirere til tænke i inkluderende undervisningsmetoder, fx: Hvad er egentlig målet med min undervisning? Hvilke overordnede principper bygger jeg på for at nå der hen? Hvordan forstår jeg elevernes bidrag til og deltagelse i denne proces? Hvordan forstår jeg som lærer min egen position i elevernes læringsproces?
    Original languageDanish
    Place of PublicationHøje Tåstrup
    PublisherPreventing dropout
    Number of pages35
    Commissioning bodyPreventing dropout
    Publication statusPublished - 1 Apr 2013
    EventMotivationskrise i ungdomsuddannelserne?: midtvejs konference for Proventing dropout - Malmø, Sweden
    Duration: 3 May 20133 May 2013

    Conference

    ConferenceMotivationskrise i ungdomsuddannelserne?
    Country/TerritorySweden
    CityMalmø
    Period03/05/201303/05/2013

    Cite this