Forståelser af uddannelses- og undervisningskvalitet i erhvervsuddannelsesreformen

Sissel Kondrup, Nanna Friche

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    Abstract

    Målet med erhvervsuddannelsesreformen er at skabe bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ’bedre’ og ’mere attraktiv’? Denne artikel undersøger de forståelser af kvalitet, som kommer til udtryk i reformens formelle grundlag Aftalen om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser, og peger på en række udfordringer, der knytter sig til disse. Teoretisk trækker vi på Dahler-Larsens (2008) forståelse af kvalitet som et omstridt begreb og af kvalitetsmålingssystemer som havende konstitutive effekter for de praksisser, hvori kvalitet måles og udvikles.
    Original languageDanish
    JournalDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Volume2016 December
    Issue number4
    ISSN0904-2393
    Publication statusPublished - 2016

    Cite this