@book{cd560680979211de802f000ea68e967b,
title = "Fremtidens hybride l{\ae}ringsrum I: P{\aa} vej mod en forst{\aa}elsesramme for hvordan skolens it-berigede rum kan st{\o}tte arbejdsprocesser og skift mellem forskellige arbejdsprocesser",
abstract = "P{\aa} skolerne er der stor interesse for at {\ae}ndre skolernes fysiske ramme og indretning, s{\aa} flere forskellige undervisnings- og samarbejdsformer tilgodeses. Tilsvarende er der stor interesse for at integrere it i undervisningen, s{\aa} it bliver et v{\ae}rkt{\o}j, som eleverne helt naturligt udnytter i deres l{\ae}reprocesser. M{\aa}let med rapporten at skabe mere viden om, hvordan koblingen mellem skolens fysiske rum og it kan underst{\o}tte undervisningen. Der redeg{\o}res for fem eksemplariske hybride l{\ae}ringsrum, der demonstrerer, hvordan it og bygninger kan spille sammen p{\aa} en hensigtsm{\ae}ssig m{\aa}de i forhold til undervisningen. M{\aa}lgruppen er skolebyggeriets ansvarlige parter: kommunale forvaltninger, arkitekter, r{\aa}dgivere og skoler i forbindelse med skoleindretning.",
keywords = "it, it-redskab, it-udvikling, l{\ae}reproces, undervisning, skoler, hybride l{\ae}ringsrum, l{\ae}rere, kommuner, p{\ae}dagoger, IT, schools",
author = "Iversen, {Ole Sejer} and Kirkeby, {Inge Mette} and Marie Martinussen",
year = "2009",
language = "Dansk",
series = "SBI",
publisher = "SBI forlag",
number = "2009:13",
}