Abstract
Hvordan griber man det an at lære andre noget bestemt? Hvordan skal man som lærer planlægge aktiviteter, sådan at eleverne kan få det udbytte, man har tænkt sig? Hvilke overvejelser skal man gøre sig? Disse spørgsmål hører til didaktikkens helt overordnede temaer.
Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis.
Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.
Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis.
Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.
Original language | Danish |
---|
Publisher | Akademisk Forlag |
---|---|
Edition | 1 |
Number of pages | 160 |
ISBN (Print) | 9788750052142 |
Publication status | Published - 25 Jun 2019 |