Hvem skal reparere vores produkter?

Translated title of the contribution: Who should repair our products?

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Abstract

En af strategierne til at realisere et mere cirkulært samfund med en højere ressourceeffektivitet er at sikre produkter længere levetid ved at gøre det lettere at få produkter repareret, og ved at virksomheder systematisk bruger erfaringer fra service, reparationer og kundeklager til at give deres produkter længere levetid. Denne udfordring var en af problemstillingerne på det netop afholdte Miljøstrategisk Årsmøde 2017, der blev afholdt 30. november – 1. december i København, hvor cirkulær økonomi fra et borger- og forbrugerperspektiv var et af Årsmødets to hovedtemaer. På Årsmødet og i Oplæg til Miljøstrategisk Årsrapport 2017 blev muligheder og udfordringer ved det man kunne kalde ”reparationsøkonomi” præsenteret og analyseret.
Translated title of the contributionWho should repair our products?
Original languageDanish
Publication date18 Dec 2017
PublisherIngeniøren
Number of pages5
Publication statusPublished - 18 Dec 2017

Keywords

  • Circular Economy
  • Product repair
  • Civil society organisations
  • Product obsolescence

Cite this