Hvordan 4 små hjul kan blive til stor innovation: En sand fortælling om innovation i turismebranchen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Dette kapitel undersøger et konkret innovationsprojekt inden for turismeområde, der tager udgangspunkt i mindre turismevirksomheder. Det beskriver projektets idé, baggrund, indhold og rationale, og den diskuterer, om projektet kan betragtes som innovation, og på hvilke måder og niveauer det i givet fald kan betragtes som innovation. I samme bevægelse forsøger kapitlet at rejse den mere generelle diskussion om, hvad innovation overhovedet er, hvordan innovation kan forstås, og hvilke forskellige typer af innovation, der kan tales om. Det argumenterer også for, at innovation er et relativt snarere end et absolut begreb. På en kritisk måde diskuteres beslægtede begreber som ’innovationshøjde’. Diskussionerne rejses ud fra en konkret dialog, som projektet har haft med repræsentanter for en dansk erhvervsfremmeansvarlig myndighed.
Original languageDanish
Title of host publicationForretningsudvikling og innovation i turisme
EditorsAnne-Mette Hjalager
Number of pages21
Volume9
PublisherAalborg Universitetsforlag
Publication date7 Oct 2020
Pages77-98
ISBN (Electronic)978-87-7210-295-5
Publication statusPublished - 7 Oct 2020
SeriesExCITe-serien
Number9
ISSN2245-3121

Cite this