Individuel læring som elementer i organisatorisk læring ved deltagelse i medarbejderinvolveret aktionsforskning.

Research output: Book/ReportAnthologyResearchpeer-review

Abstract

Dette kapitel omhandler en læringsproces i en organisatorisk kontekst hvor en gruppe af ledere blev inviteret ind i et aktionsforskningsprojekt for at arbejde proaktivt med at påvirke en rodfæstet kultur i en moden traditionel fremstillingsvirksomhed. Organisationen havde i mere end 100 år produceret skibsmotorer, men denne produktion var nu blevet henlagt til Fjernøsten, hvorfor organisationen fremover skulle leve af service, knowhow og licenser. Organisationen var blevet reduceret fra 1000 medarbejdere til 500 over en kort periode. I denne kontekst skulle en gruppe af ledere skabe en ny vision for fremtiden og få skabt en organisatorisk kultur som passede til den nye fremtid. Som en fælles beslutning mellem AAU og organisationen blev det besluttet at et deltagerinvolveret aktionsforskningsprojekt ville være den rigtige vej at gå.
Original languageDanish
Number of pages15
Publication statusSubmitted - 2020

Cite this