Abstract
Denne artikel advokerer for at danske virksomheder skal (gen)indføre prototyper som middel til at hurtigere at komme fra ide til salg og samtidig skabe et bedre produkt. LEGO og B&O gennemgår deres erfaringer med anvendelse af simple prototyper tidligt i det forløb, der nyudvikler et produkt. De arbejder med fire forskellige former for prototyper og konkluderer, at prototyper kommunikerer i et visuelt fælles sprog, der viser funktioner af produktet eller produktet. Deres måde at nytænke prototyper på kan involvere topledelsen tidligt i forløbet, så den ikke træffer forkerte beslutninger, den kan speede processen op og endelig kan den inddrage leverandører og kunder, inden det nye produkt sendes på gaden.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Innovationsledelse |
Editors | Frank Gertsen, Poul Kyvsgaard Hansen, Harry Boer |
Number of pages | 22 |
Place of Publication | Aalborg |
Publisher | Denmark. |
Publication date | 2006 |
Pages | 55-76 |
ISBN (Print) | 8791831016 |
Publication status | Published - 2006 |