Innovation og prototyper

Svend Aage Hansen, Erik Hansen, Poul H. Kyvsgård

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

    Abstract

    Denne artikel advokerer for at danske virksomheder skal (gen)indføre prototyper som middel til at hurtigere at komme fra ide til salg og samtidig skabe et bedre produkt. LEGO og B&O gennemgår deres erfaringer med anvendelse af simple prototyper tidligt i det forløb, der nyudvikler et produkt. De arbejder med fire forskellige former for prototyper og konkluderer, at prototyper kommunikerer i et visuelt fælles sprog, der viser funktioner af produktet eller produktet. Deres måde at nytænke prototyper på kan involvere topledelsen tidligt i forløbet, så den ikke træffer forkerte beslutninger, den kan speede processen op og endelig kan den inddrage leverandører og kunder, inden det nye produkt sendes på gaden.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInnovationsledelse
    EditorsFrank Gertsen, Poul Kyvsgaard Hansen, Harry Boer
    Number of pages22
    Place of PublicationAalborg
    PublisherDenmark.
    Publication date2006
    Pages55-76
    ISBN (Print)8791831016
    Publication statusPublished - 2006

    Cite this