IT i folkeskolen, projektpædagogik... og forestillingen om nye tider

J. Krejsler, U. Brinkkjær, I. Bryderup, K. Kowalski, John Krejsler (Editor), I. Bryderup (Editor), U. Brinkkjær (Editor), K. Kowalski (Editor)

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

Integration af IT i folkeskolens undervisning rummer beskrivelser og diskussioner af de danske resultater af deltagelsen i en international kvalitativ undersøgelse af innovativ pædagogisk praksis. Udgivelsen indeholder seks artikler, der tilsammen beskriver og perspektiverer undersøgelsens resultater. Her præsenteres det internationale forskningskoncept, og det diskuteres, hvorvidt inddragelsen af IT i undervisningen bidrager til at skabe forbedrede betingelser for undervisningsdifferentiering og udvikling af en række moderne kompetencer blandt eleverne. Undersøgelsen perspektiveres ligeledes i forhold til forståelser af barrierer for integration af IT og sammenhænge mellem forskellige forståelser af samfundsudvikling og pædagogik. Udgivelsen indeholder tillige seks forskningsrapporter fra de danske casestudier af forløb og projekter på seks danske folkeskoler.
Original languageDanish
Title of host publicationIntegration af IT i folkeskolens undervisning
Number of pages240
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherDanmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Publication date2003
Publication statusPublished - 2003
Externally publishedYes

Cite this