Karakterer demotiverer: I sit nye folkeskoleudspil lægger regeringen op til øget karaktergivning i folkeskolen. Det skal styrke fagligheden, lyder argumentet. Men alt tyder på, at det kan få den stik modsatte effekt. Især svage elever synker til bunds, når måle-veje-regimet tager til, viser omfattende ny forskning.

    Research output: Contribution to journalContribution to newspaper - Feature articleCommunication

    Abstract

    Karakterer fra 6. klassetrin: Styrker det fagligheden blandt piger og drenge i folkeskolen?
    Original languageDanish
    JournalInformation
    Volume1. sektion
    Issue number295
    Pages (from-to)16
    Publication statusPublished - 18 Dec 2010

    Cite this

    @article{ae1bee682d0d488db7c9c871adadd53d,
    title = "Karakterer demotiverer: I sit nye folkeskoleudspil l{\ae}gger regeringen op til {\o}get karaktergivning i folkeskolen. Det skal styrke fagligheden, lyder argumentet. Men alt tyder p{\aa}, at det kan f{\aa} den stik modsatte effekt. Is{\ae}r svage elever synker til bunds, n{\aa}r m{\aa}le-veje-regimet tager til, viser omfattende ny forskning.",
    abstract = "Karakterer fra 6. klassetrin: Styrker det fagligheden blandt piger og drenge i folkeskolen?",
    author = "Andreasen, {Karen Egedal} and Annette Rasmussen and Nanna Friche",
    note = "Informedia artikel-id: e25a0eb8",
    year = "2010",
    month = "12",
    day = "18",
    language = "Dansk",
    volume = "1. sektion",
    pages = "16",
    journal = "Information",
    issn = "1602-2572",
    publisher = "Dagbladet Information",
    number = "295",

    }

    TY - INPR

    T1 - Karakterer demotiverer

    T2 - I sit nye folkeskoleudspil lægger regeringen op til øget karaktergivning i folkeskolen. Det skal styrke fagligheden, lyder argumentet. Men alt tyder på, at det kan få den stik modsatte effekt. Især svage elever synker til bunds, når måle-veje-regimet tager til, viser omfattende ny forskning.

    AU - Andreasen, Karen Egedal

    AU - Rasmussen, Annette

    AU - Friche, Nanna

    N1 - Informedia artikel-id: e25a0eb8

    PY - 2010/12/18

    Y1 - 2010/12/18

    N2 - Karakterer fra 6. klassetrin: Styrker det fagligheden blandt piger og drenge i folkeskolen?

    AB - Karakterer fra 6. klassetrin: Styrker det fagligheden blandt piger og drenge i folkeskolen?

    M3 - Bidrag til avis - Kronik

    VL - 1. sektion

    SP - 16

    JO - Information

    JF - Information

    SN - 1602-2572

    IS - 295

    ER -