Klasseledelse i ungdomsuddannelserne

Research output: Book/ReportBookResearch

Abstract

En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet.
Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.

Læs om:
* Hvad er klasseledelse?
* Hvad er god klasseledelse?
* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?
* Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever?
Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.
Original languageDanish
Place of PublicationFrederiksberg
PublisherFrydenlund Academic
Edition1
Number of pages129
ISBN (Print)978-87-7118-612-3
Publication statusPublished - 2016

Cite this

Ågård, D. (2016). Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. (1 ed.) Frederiksberg: Frydenlund Academic.
Ågård, Dorte. / Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. 1 ed. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. 129 p.
@book{18edded39cdf4f4b922cd8ed31fa3600,
title = "Klasseledelse i ungdomsuddannelserne",
abstract = "En brugsbog, der giver dig teoretisk forst{\aa}else og praktisk inspiration, n{\aa}r du skal undervise p{\aa} gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte {\AA}g{\aa}rd argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har sv{\ae}rt ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde m{\aa}lrettet med klasseledelse og motivation kan l{\ae}reren og skolen l{\o}se nogle af de problemer, der kan f{\aa} b{\aa}de elever og l{\ae}rere til at mistrives i klasselokalet. Bogen diskuterer en r{\ae}kke centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og l{\ae}rerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen l{\ae}ring.L{\ae}s om:* Hvad er klasseledelse?* Hvad er god klasseledelse?* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at v{\ae}re l{\ae}rer?* Hvordan kan man v{\ae}re en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever? Forfatterens udgangspunkt er praksisn{\ae}r klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her pr{\ae}senteres for f{\o}rste gang i Danmark.",
author = "Dorte {\AA}g{\aa}rd",
year = "2016",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7118-612-3",
publisher = "Frydenlund Academic",
edition = "1",

}

Ågård, D 2016, Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. 1 edn, Frydenlund Academic, Frederiksberg.

Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. / Ågård, Dorte.

1 ed. Frederiksberg : Frydenlund Academic, 2016. 129 p.

Research output: Book/ReportBookResearch

TY - BOOK

T1 - Klasseledelse i ungdomsuddannelserne

AU - Ågård, Dorte

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet. Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.Læs om:* Hvad er klasseledelse?* Hvad er god klasseledelse?* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?* Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever? Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.

AB - En brugsbog, der giver dig teoretisk forståelse og praktisk inspiration, når du skal undervise på gymnasiet, hf, hhx, htx og andre ungdomsuddannelser. Dorte Ågård argumenter i bogen for, at de fleste elever er motiverede for undervisning, men at de har svært ved at navigere i de forventninger, der stilles. Ved at arbejde målrettet med klasseledelse og motivation kan læreren og skolen løse nogle af de problemer, der kan få både elever og lærere til at mistrives i klasselokalet. Bogen diskuterer en række centrale dilemmaer, der knytter sig til undervisning og lærerrollen, bl.a. begreber som autoritet og ansvar for egen læring.Læs om:* Hvad er klasseledelse?* Hvad er god klasseledelse?* Hvorfor er det blevet mere udfordrende at være lærer?* Hvordan kan man være en autoritet og samtidig have et godt forhold til sine elever? Forfatterens udgangspunkt er praksisnær klasseledelsesteori og styring-kontakt-modellen, som hun har tilpasset til danske forhold, og som her præsenteres for første gang i Danmark.

UR - https://www.frydenlund.dk/boeger/varebeskrivelse/3507

M3 - Bog

SN - 978-87-7118-612-3

BT - Klasseledelse i ungdomsuddannelserne

PB - Frydenlund Academic

CY - Frederiksberg

ER -

Ågård D. Klasseledelse i ungdomsuddannelserne. 1 ed. Frederiksberg: Frydenlund Academic, 2016. 129 p.