TY - CHAP
T1 - Kollaborative online skriveprocesser
AU - Sørensen, Birgitte Holm
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - Kapitlet sætter fokus på elevers kollaborative online skriveprocesser, hvor der foregår en interaktion mellem eleverne og teknologien og mellem eleverne. Dillenbourgs begreber om kollaborative og kooperative processer udfoldes med udgangspunkt i fire cases fra empirien, som analyseres. Analyserne sætter fokus på elevernes skrivestrategier, hvor teknologien bliver en aktør i disse processer, de forskellige roller, som eleverne indtager gennem interaktion med teknologien, og deres kommunikation om disse processer. Analyserne af casene udfordrer til at udvikle didaktiske design for online kollaborative skriveprocesser.
AB - Kapitlet sætter fokus på elevers kollaborative online skriveprocesser, hvor der foregår en interaktion mellem eleverne og teknologien og mellem eleverne. Dillenbourgs begreber om kollaborative og kooperative processer udfoldes med udgangspunkt i fire cases fra empirien, som analyseres. Analyserne sætter fokus på elevernes skrivestrategier, hvor teknologien bliver en aktør i disse processer, de forskellige roller, som eleverne indtager gennem interaktion med teknologien, og deres kommunikation om disse processer. Analyserne af casene udfordrer til at udvikle didaktiske design for online kollaborative skriveprocesser.
KW - online skriveprocesser
KW - kollaboration
KW - roller i skriveprocesser
KW - skrivestrategier
KW - teknologien som aktør
UR - https://www.dafolo-online.dk/bestil-bøger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik/nyheder-skoleområdet-digital-produktion---deltagelse-og-læring-7742
UR - https://issuu.com/dafoloforlag/docs/digital_20produktion
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-7160-530-3
VL - 1
T3 - Undervisning og læring
SP - 83
EP - 98
BT - Digital produktion
A2 - Sørensen, Birgitte Holm
A2 - Levinsen, Karin Tweddell
A2 - Skovbjerg, Helle Marie
PB - Dafolo Forlag A/S
CY - Frederikshavn
ER -