Kollaborative online skriveprocesser

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet sætter fokus på elevers kollaborative online skriveprocesser, hvor der foregår en interaktion mellem eleverne og teknologien og mellem eleverne. Dillenbourgs begreber om kollaborative og kooperative processer udfoldes med udgangspunkt i fire cases fra empirien, som analyseres. Analyserne sætter fokus på elevernes skrivestrategier, hvor teknologien bliver en aktør i disse processer, de forskellige roller, som eleverne indtager gennem interaktion med teknologien, og deres kommunikation om disse processer. Analyserne af casene udfordrer til at udvikle didaktiske design for online kollaborative skriveprocesser.
Original languageDanish
Title of host publicationDigital produktion : Deltagelse og læring
EditorsBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Number of pages15
Volume1
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date2017
Edition1
Pages83-98
Chapter5
ISBN (Print)978-87-7160-530-3
Publication statusPublished - 2017
SeriesUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Cite this