Kultur der duer: Teoretiske refleksioner over kulturformidling i spændet mellem værdi, dannelse og nydelse

Tem Frank Andersen, Sisse Heide Møller

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel bidrager til den fortsatte indkredsning og nuancering af det teoretiske grundlag for at kunne forstå, hvordan kulturelle former tilskrives værdi, og hvordan denne proces i sig selv har værdi i en oplevelsesøkonomi. Artiklen bygger på den antagelse, at en æstetisk kulturforståelse er nødt til at integrere markedsforståelse og ikke mindst nydelse som dimensioner, for bedre at kunne forklare, hvad kultur indebærer, og hvad det vil sige at være kultur(for)bruger, hvorfor dannelse ikke kan være nogen entydig værdi af kulturformidling, og hvorfor nydelse må ses som et nyt parameter for at forstå denne værdi.
Original languageDanish
JournalAkademisk kvarter / Academic Quarter
VolumeSpecial issue
Issue numberSpecial issue
Pages (from-to)156-173
Number of pages18
ISSN1904-0008
Publication statusPublished - 23 Dec 2012

Cite this