Kultur, læring og praksis: anvendelse af teorien om praksisfælleskaber i relation til multikulturelle arbejdskontekster

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Ariklen baserer sig på forskningsprojektet "Læreprocesser i multikulturelle kontekster" og unersøger på den baggrund, om Etienne Wengers teori om praksisfællesskaber kan anvendes til at belyse konkrete lære- og forandringsprocesser i samarbejdsrelationer mellem kulturelt forskellige medarbejdere, om teorien samtidig kan medreflektere den organisatoriske ramme for læreprocesserne. Det undersøges, hvorledes et praksisfællesskab lærer med særligt henblik på at inkludere deltagere med anden etnisk baggrund, hvorledes et praksisfællesskab kan udvikle sig hen mod at være multikulturelt, samt hvilke individorienterede læreprocesser der er involveret, når personer med anden kulturel baggrund, bevæger sig indpå en arbejdsplads og skal fungere i et arbejdsfællesskab.
    Original languageDanish
    Title of host publicationLæring og forandring : tværfaglige perspektiver
    EditorsAnnie Aaurp Jensen, Palle Rasmussen
    Place of PublicationAalborg
    PublisherAalborg Universitetsforlag
    Publication date2009
    Pages15-31
    ISBN (Print)9788773079492
    Publication statusPublished - 2009

    Cite this

    Jensen, A. A., & Jæger, K. (2009). Kultur, læring og praksis: anvendelse af teorien om praksisfælleskaber i relation til multikulturelle arbejdskontekster. In A. Aaurp Jensen, & P. Rasmussen (Eds.), Læring og forandring: tværfaglige perspektiver (pp. 15-31). Aalborg Universitetsforlag.