Activities per year
Abstract
Alle børn, uanset alder, køn, geografisk og social baggrund, uanset om de er velfungerende eller udviklingshæmmede, alle trives under de samme vilkår for trivsel og lærer, hvis de trives godt. De udfordringer, vores samfund oplever, gør kreativitet og trivsel til grundlæggende behov, som vi ikke kan ignorere.
Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.
Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og
reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
Denne bog henvender sig især til den kreative skole og dens modige forkæmpere i et fælles forsøg på fortsat at videreudvikle de eksisterende optimale elementer og finde nye kreative måder at imødekomme vores børns behov for læring, udvikling, tryghed og positivitet på.
Baggrunden for bogens syn på god undervisning er teoretisk og empirisk funderet. Formålet med denne bog er at inspirere de lærere, som mener, at kreativitet bør være et centralt indsatsområde i skolen, og at den kunstneriske kreativitet i høj grad kan bidrage til en mere kreativ og
reflekterende skole. Denne inspiration tilbydes både i form af beretninger om det store udbytte i integrationen af kunst i undervisningen, såsom positive emotioner og kognitiv intensitet, men også i form af konkrete anvendelige redskaber.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Aalborg |
---|---|
Publisher | Aalborg Universitetsforlag |
Edition | 1 |
Number of pages | 192 |
ISBN (Print) | 978-87-7112-029-5 |
Publication status | Published - 2012 |
Keywords
- creativity, arts in education, design education, pedagogical innovation
Activities
- 9 Talks and presentations in private or public companies
-
Artbased Teaching/Teaching Artist
Chemi, T. (Lecturer)
19 Aug 2015Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Ægteskabet mellem Frk. Kunst og Hr. Læring
Chemi, T. (Lecturer)
2 May 2014Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
-
Introduktion til kunstintegration
Chemi, T. (Lecturer)
26 Feb 2014Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
Prizes
-
Årsforfatter hos Aalborg Universitetsforlag: Writer of the Year at Aalborg University Press
Chemi, T. (Recipient), 2013
Prize: Other prizes