@inbook{2747a09a7640455baed0a4479c1a4929,
title = "L{\ae}ringsperspektiver",
abstract = "L{\ae}ring st{\aa}r centralt i professionelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber, men der er mange forskellige forst{\aa}elser af l{\ae}ring og l{\ae}reprocessers forl{\o}b. Derfor pr{\ae}senterer kapitlet, hvorledes forskellige l{\ae}ringsteorier kan bidrage til at forst{\aa} og analysere l{\ae}reprocesser og l{\ae}ringspotentialer samt barrierer og udfordringer i professionelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber. Konkret foresl{\aa}s det, at man aktivt forholder sig til begreber som refleksion, praksisf{\ae}llesskab og l{\ae}reprocesser, n{\aa}r man vil arbejde med professionelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber.",
keywords = "L{\ae}ringsf{\ae}llesskaber, Erhvervsuddannelse, L{\ae}reprocesser, Ungdomsuddannelse",
author = "Andreasen, {Karen Egedal} and Henriette Duch",
note = "Der finder mange former for samarbejde sted p{\aa} ungdomsuddannelser, nogle er formaliserede, og nogle er uformelle. Denne antologi har disse forskellige former for samarbejde som sit genstandsfelt og samler dem under et f{\ae}lles begreb: professionelle l{\ae}ringsf{\ae}llesskaber (PLF). Antologiens tekster henvender sig til ledere og l{\ae}rere, fordi samarbejde foreg{\aa}r p{\aa} tv{\ae}rs af opgavedeling inden for de enkelte uddannelser. For p{\aa} tv{\ae}rs af funktioner er der netop en f{\ae}lles interesse i og et behov for at l{\o}se nye opgaver, hvad enten der er tale om planl{\ae}gningsm{\ae}ssige opgaver eller opgaver p{\aa} tv{\ae}rs af fag, omkring en klasse eller en faggruppe. Antologiens tekster g{\aa}r p{\aa} langs i forhold til ungdomsuddannelser, selvom de empiriske eksempler s{\ae}rlig er hentet fra gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelser. ",
year = "2021",
month = apr,
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "9788772340487",
pages = "47--58",
editor = "Henriette Duch",
booktitle = "Professionelle l{\ae}ringssamarbejder",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",
}