Læringsperspektiver

Karen Egedal Andreasen, Henriette Duch

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Læring står centralt i professionelle læringsfællesskaber, men der er mange forskellige forståelser af læring og læreprocessers forløb. Derfor præsenterer kapitlet, hvorledes forskellige læringsteorier kan bidrage til at forstå og analysere læreprocesser og læringspotentialer samt barrierer og udfordringer i professionelle læringsfællesskaber. Konkret foreslås det, at man aktivt forholder sig til begreber som refleksion, praksisfællesskab og læreprocesser, når man vil arbejde med professionelle læringsfællesskaber.
Original languageDanish
Title of host publication Professionelle læringssamarbejder : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser
EditorsHenriette Duch
Number of pages12
PublisherDafolo Forlag A/S
Publication date15 Apr 2021
Pages47-58
Chapter4
ISBN (Print)9788772340487
Publication statusPublished - 15 Apr 2021

Cite this