Activities per year
Abstract
Denne afrapportering dokumenterer de overordnede indsigter fra forskningssamarbejdet ‘Nordsøens Digitale Lag’ mellem Nordsøen Oceanarium og Center for Interaktive Digitale Medier og Oplevelsesdesign (InDiMedia) ved Aalborg Universitet. Projektets omdrejningspunkt har været en række innovationsforløb omkring udviklingen af digitalt oplevelsesdesign i formidlingen af Nordsøen Oceanariums udstilling. Den genererede viden fra disse forløb opsummeres i det følgende i en række strategiske design principper, til brug i det løbende arbejde med at integrere et digitalt lag til Nordsøens indeværende 2025 strategi.
Afrapporteringen skildrer følgende forløb:
1. Konceptudvikling, udvikling og implementering af den mobile applikation ‘Nordsøen Movie Maker’.
2.Konceptudvikling og strategisamarbejde omkring projektet ‘Fisk som Mad’ i samarbejde med projektgrupper fra AAU.
3. Deltagelsen i de to User-Driven Creative Academy (U-CrAc) innovationsforløb i samarbejde med AAU og UCN.
De enkeltestående forløb opsummeres, hvorfra læringen fra forløbet udtrækkes i principper, såvel som strategiske anbefalinger mod fremtidige projekter. Som baggrund og reference for principperne anvendes ‘Tre Domæners Modellen’ (3D-modellen) - en model for strategisk digital designtænkning udviklet af Peter Vistisen. Ud fra modellen illustreres det, hvordan forholdet mellem Nordsøens gæster og Nordsøen som organisationen står i relation til de teknologiske muligheder og udfordringer med nye digitale teknologier.
Afrapporteringen skildrer følgende forløb:
1. Konceptudvikling, udvikling og implementering af den mobile applikation ‘Nordsøen Movie Maker’.
2.Konceptudvikling og strategisamarbejde omkring projektet ‘Fisk som Mad’ i samarbejde med projektgrupper fra AAU.
3. Deltagelsen i de to User-Driven Creative Academy (U-CrAc) innovationsforløb i samarbejde med AAU og UCN.
De enkeltestående forløb opsummeres, hvorfra læringen fra forløbet udtrækkes i principper, såvel som strategiske anbefalinger mod fremtidige projekter. Som baggrund og reference for principperne anvendes ‘Tre Domæners Modellen’ (3D-modellen) - en model for strategisk digital designtænkning udviklet af Peter Vistisen. Ud fra modellen illustreres det, hvordan forholdet mellem Nordsøens gæster og Nordsøen som organisationen står i relation til de teknologiske muligheder og udfordringer med nye digitale teknologier.
Original language | Danish |
---|
Number of pages | 41 |
---|---|
Commissioning body | Nordsøen Oceanarium |
Publication status | Published - 2015 |
Activities
- 1 Talks and presentations in private or public companies
-
Digital udvikling hos Nordsøen Oceanarium
Peter Vistisen (Lecturer)
12 Jun 2015Activity: Talks and presentations › Talks and presentations in private or public companies
File