Læring skal være sjovt: Aalborg – Stanford t/r

Research output: Other contributionNet publication - Internet publicationCommunication

Abstract

Gennem en 4-dages workshop om hvorledes Problem Based Learning (PBL) kan praktiseres og nytænkes i ikt-medierede sociale læringsmiljøer, blev der diskuteret, idégenereret, grinet og dramatiseret – alt sammen med det formål at få en fælles forståelse af PBL på tværs af universiteter (Stanford/Aalborg Universitet) og af discipliner (Arkitektur & Design, Medialogi og Humanistisk Informatik).

Ellen Christiansen, Lise Busk Kofoed, Thomas Ryberg, Ulla Konnerup og Jacob Davidsen fra Aalborg Universitet besøgte Stanford University fra den 11. til den 18. maj. Formålet med forskningsrejsen var at afholde en fire dage lang workshop med Renate Fruchter fra Stanfords PB5-Lab om Problem Baseret læring og web 2.0-generationen.
Original languageDanish
Publication date31 May 2011
Publication statusPublished - 31 May 2011

Cite this