Langsommelighed og det levende blik

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Interview vdr. eksistenspædagogisk tilgang til læring og særlig langsomhed som en væsentlig attitude og dyd, når vi ønsker at få fænomenet i tale, og som undervisere, pædagoger eller professionsudøver i relationsprofessioner bredt ønsker at blive bedre til at høre, hvad situationen og relation kalder en til at gøre (phronesis-dimension i den professionelles dømme- og handlekraft).
Original languageDanish
JournalKognition & Paedagogik
Volume22
Issue number84
Pages (from-to)8-25
Number of pages17
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - Jun 2012

Cite this

@article{f060dcc39afd412aa948416b1b509eb2,
title = "Langsommelighed og det levende blik",
abstract = "Interview vdr. eksistensp{\ae}dagogisk tilgang til l{\ae}ring og s{\ae}rlig langsomhed som en v{\ae}sentlig attitude og dyd, n{\aa}r vi {\o}nsker at f{\aa} f{\ae}nomenet i tale, og som undervisere, p{\ae}dagoger eller professionsud{\o}ver i relationsprofessioner bredt {\o}nsker at blive bedre til at h{\o}re, hvad situationen og relation kalder en til at g{\o}re (phronesis-dimension i den professionelles d{\o}mme- og handlekraft).",
keywords = "det levende blik, langsommelighedens p{\ae}dagogik, v{\ae}rensdimensionen, dannelse, undringsf{\ae}llesskaber, eksistensfilosofi, filosofisk praksis",
author = "Hansen, {Finn Thorbj{\o}rn}",
year = "2012",
month = "6",
language = "Dansk",
volume = "22",
pages = "8--25",
journal = "Kognition & Paedagogik",
issn = "0906-6225",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
number = "84",

}

Langsommelighed og det levende blik. / Hansen, Finn Thorbjørn.

In: Kognition & Paedagogik, Vol. 22, No. 84, 06.2012, p. 8-25.

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

TY - JOUR

T1 - Langsommelighed og det levende blik

AU - Hansen, Finn Thorbjørn

PY - 2012/6

Y1 - 2012/6

N2 - Interview vdr. eksistenspædagogisk tilgang til læring og særlig langsomhed som en væsentlig attitude og dyd, når vi ønsker at få fænomenet i tale, og som undervisere, pædagoger eller professionsudøver i relationsprofessioner bredt ønsker at blive bedre til at høre, hvad situationen og relation kalder en til at gøre (phronesis-dimension i den professionelles dømme- og handlekraft).

AB - Interview vdr. eksistenspædagogisk tilgang til læring og særlig langsomhed som en væsentlig attitude og dyd, når vi ønsker at få fænomenet i tale, og som undervisere, pædagoger eller professionsudøver i relationsprofessioner bredt ønsker at blive bedre til at høre, hvad situationen og relation kalder en til at gøre (phronesis-dimension i den professionelles dømme- og handlekraft).

KW - det levende blik

KW - langsommelighedens pædagogik

KW - værensdimensionen

KW - dannelse

KW - undringsfællesskaber

KW - eksistensfilosofi

KW - filosofisk praksis

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 22

SP - 8

EP - 25

JO - Kognition & Paedagogik

JF - Kognition & Paedagogik

SN - 0906-6225

IS - 84

ER -