Ledelsens rolle i implementeringen af folkeskolereformen

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

    Abstract

    Ét er den politiske beslutning om folkeskolereformen. Noget ganske andet er, hvorledes og hvorvidt reformen resulterer i en forandret pædagogisk praksis. Denne artikel sigter mod at bidrage med en øget forståelse af især ledelsens rolle i implementeringen af skolereformen ved at belyse de forhold, der præger offentlige implementeringsprocesser. Det er komplekse forhold, der hæmmer eller fremmer de offentlige implementeringsprocesser. Hvis vi oversimplificerer disse processer i forenklede modeller uden viden og forståelse for det bagvedliggende, så risikerer vi at overse væsentlige og potentielt afgørende forhold, der påvirker dem.
    Original languageDanish
    Title of host publicationSkolen i en reformtid - muligheder og udfordringer
    EditorsTorsten Conrad, Thomas Engsig
    Number of pages17
    Place of PublicationAalborg
    PublisherUCN Forlag
    Publication dateMay 2014
    Pages32-48
    ISBN (Electronic)9788771456059
    Publication statusPublished - May 2014
    SeriesUCN Seriehæfte
    Numberno. 8 maj 2014

    Cite this