Ledelsens rolle i implementeringen af folkeskolereformen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

Ét er den politiske beslutning om folkeskolereformen. Noget ganske andet er, hvorledes og hvorvidt reformen resulterer i en forandret pædagogisk praksis. Denne artikel sigter mod at bidrage med en øget forståelse af især ledelsens rolle i implementeringen af skolereformen ved at belyse de forhold, der præger offentlige implementeringsprocesser. Det er komplekse forhold, der hæmmer eller fremmer de offentlige implementeringsprocesser. Hvis vi oversimplificerer disse processer i forenklede modeller uden viden og forståelse for det bagvedliggende, så risikerer vi at overse væsentlige og potentielt afgørende forhold, der påvirker dem.
Original languageDanish
Title of host publicationSkolen i en reformtid - muligheder og udfordringer
EditorsTorsten Conrad, Thomas Engsig
Number of pages17
Place of PublicationAalborg
PublisherUCN Forlag
Publication dateMay 2014
Pages32-48
ISBN (Electronic)9788771456059
Publication statusPublished - May 2014
SeriesUCN Seriehæfte
Numberno. 8 maj 2014

Cite this