Ledelsesudvikling i dialogiske læringsrum

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Konsulenter og aktionsforskere bliver ofte bedt om at varetage opgaven med at facilitere semiformelle læringsrum, dvs. at rammesætte og facilitere forløb med fokus på udvikling og iværksættelse af læreprocesser i grupper. Det semiformelle læringsrum udspiller sig i reglen internt i organisationen i tæt relation til den organisatoriske praksis. Det vigtigste er her, at konsulenten og aktionsforskeren designer rammer, strukturer og processer, der inviterer deltagerne til fælles refleksion, læring og udvikling baseret på fælles erfaringer og viden fra den aktuelle organisatoriske kontekst. I kapitlet giver vi læseren et indblik i, hvordan et semiformelt læringsrum kan rammesættes og faciliteres med henblik på at skabe læring og vidensproduktion i ledelsesteams.
    Original languageDanish
    Title of host publicationLederes læringsrum : Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis
    EditorsHanne Dauer Keller, Søren Frimann
    Number of pages23
    Place of PublicationAalborg
    PublisherAalborg Universitetsforlag
    Publication date2017
    Edition1
    Pages171-194
    Chapter7
    ISBN (Print)978-87-7112-666-2
    ISBN (Electronic)978-87-7112-665-5
    Publication statusPublished - 2017
    SeriesOrganisatorisk læring og ledelse
    Number3
    ISSN2446-1814

    Cite this