Abstract
I sommeren 2004 gjorde TRU et forskningsforsøg på Møn. Forsøget gik ud på at lade to udvalgte studerende agere hemmelige gæster på Møn i to uger med det formål, at de skulle bedømme en række udvalgte attraktioner på kerneoplevelsen, faciliteterne og servicen. Det er der kommet nogle interessante betragtninger ud af, som vil blive præsenteret i løbet af efteråret 2005 sammen med de øvrige resulatater fra den store undersøgelse af turisters og lokales opfattelse af de mønske oplevelser.
Men hvad er mystery shopping egentlig, hvordan kan instrumentet bruges, og kan det bruges i destinationsudvikling? Det er formålet med dette indlæg at svare på det - i hvert fald tentativt.
Peter Kvistgaard har ph.d.-graden i regional turismepolicy fra Aalborg Universitet. Kvistgaard har været forskningsleder på udviklingsprojektet "Oplevelsesprofil for feriedestination Møn". Kvistgaard er underviser og forsker ved Tourism Research Unit, Aalborg Universitet.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | TRUnews© : Nyhedsbrev fra Tourism Research Unit, Aalborg Universitet |
Issue number | 10 |
Pages (from-to) | 6-9 |
Publication status | Published - 14 Sept 2005 |