Når det ufornuftige alligevel er fornuftigt: Økologiske forbrugere giver merpris for fødevarer. Det kan virke ufornuftigt ud fra økonomisk teori. Men der er nu fornuft i det alligevel.

    Research output: Contribution to journalContribution to newspaper - Feature article

    Abstract

    Landbrugere og fødevarevirksomheder er i dag nødt til at forholde sig til et dobbelt kvalitetsbegreb. På den ene side den kvalitet, som ligger i selve produktet, og som kan ses, smages og duftes ude i butikken. Og så på den anden side den kvalitet, som ligger i produktionsprocessen, og som forbrugerne ikke kan sanse. Her er tillid afgørende, og effektiv mærkning og kontrol formentlig det eneste holdbare redskab. I denne forbindelse baserer det røde Ø-mærke sig på en tradition med afsæt i Lurmærket.
    Original languageDanish
    JournalØkologi og Erhverv
    Issue number480
    ISSN1904-1586
    Publication statusPublished - 17 Jun 2011

    Cite this