Når studerendes uddannelsesinteresser udfordrer universitetspædagogikken

Tilde Mette Juul

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    I et underviserperspektiv kan universitetsstuderendes studiestrategier ofte få dem til at fremstå som dumme og dovne. Dette kan skyldes, at undervisere og studerende har forskellige forventninger til uddannelsens formål, som har implikationer for, hvordan man tænker dannelse, indhold og studieproces. Samtidig kan universitets kulturelle praksis være svær at afkode for mange studerende. Hvis universitetet ønsker at påvirke de studerendes studiestrategier, bør der dels tænkes uddannelse på nye betingelser, dels tænkes i en anderledes udøvelse af pædagogikken.
    Original languageDanish
    Title of host publicationStudier i pædagogisk sociologi
    EditorsHans Dorf, Niels Rosendal Jensen
    Number of pages29
    Volume1
    Place of PublicationAarhus
    PublisherAarhus Universitetsforlag
    Publication dateAug 2016
    Edition1
    Pages269-298
    Chapter11
    ISBN (Print)9788771247923
    ISBN (Electronic)19042698
    Publication statusPublished - Aug 2016
    SeriesAsterisk
    ISSN1904-2698

    Cite this