Abstract
Denne artikel viser, hvorfor og hvordan et amerikansk inklusionskoncept, Nest, har hjulpet til at udvikle inkluderende praksisser i aarhusianske folkeskoler i samarbejde med PPR. I Aarhus blev Nest omhyggeligt oversat og udviklet i lyset af dansk uddannelsespraksis. Koblingen af disse to tilgange har hjulpet til at identificere nye måder at bidrage til folkeskolens rolle i at understøtte udviklingen af medborgerskab og et velfærdssamfund. Artiklen er baseret på tværfaglige kvalitative undersøgelser af praksis og indefra perspektiver på Nest. Undersøgelserne er et resultat af samarbejdet mellem akademiske institutioner, skoler og PPR, som sammen har udviklet Nest i Aarhus.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 2 |
Journal | Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift |
Volume | 59 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 24-40 |
Number of pages | 17 |
ISSN | 1903-0002 |
Publication status | Published - 2022 |