Oplevelsesregnskab: skal man arbejde med oplevelsesøkonomi, kræver det et opgør med gamle vaner

Translated title of the contribution: Experience account

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Oplevelsesøkonomi i en turismekontekst handler om den gode handel; om overskud på hver enkelt turists personlige oplevelsesregnskab. Hvordan den enkelte definerer oplevelser, er naturligvis no-get personligt. Her påpeger kritiske røster, at end ikke Legoland tilbyder skræddersyede oplevelser. Nej, men Legoland tilbyder et fælles rum, hvor gæsterne bidrager til oplevelsen, hvilket gør den personlig. Og så udfører gæsten jo faktisk broderparten af arbejdet i forhold til oplevelsen. Attrakti-onen stiller et oplevelsesrum til rådighed, men gæsten gør selv arbejdet.
    Translated title of the contributionExperience account
    Original languageDanish
    JournalMarkedsfoering
    Number of pages1
    ISSN0105-9424
    Publication statusPublished - 18 Apr 2006

    Cite this