Oplevelsesrige kædebutikker - Sticks'n'Sushi

Sarai Løkkegaard, Kristina Skovgaard Pedersen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Abstract

Kædebutikken fremstår som oftest ensartet - til tider grænsende til det kedelige. Konceptuelle retningslinker sikrer kædebutikkens genkendelighed men synes samtidig ødelæggende for dens mulighed for at tilrettelægge unikke og oplevelsesrige udtryk. Men hvordan kan en kædebutik udtrykke ensformige, kædespecifikke egenskaber og samtidig være unik og forventningsbrydende? Med inddragelse af restaurantkæden Sticks'n'Sushi, som er et af de sjældne danske eksempler på en kædevirksomhed, der formår at være unik og alligevel genkendelig, vil vi undersøge dette problemfelt nærmere. I kapitlet defineres således nogle retningslinjer for, hvordan kædebutikken kan skabe unikke oplevelser.
Original languageDanish
Title of host publicationOplevelsesstedet : Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns
EditorsChristian Jantzen
Number of pages22
Place of PublicationAarhus
PublisherSystime Academic
Publication date2014
Pages63-84
Chapter3
ISBN (Print)97-887-6166-326-9
Publication statusPublished - 2014
SeriesMÆRKK – Æstetik og Kommunikation
Volume3
ISSN2245-2818

Cite this