Pædagogisk antropologi - forandrende forbløffelser

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

Artiklen argumenterer for at Pædagogisk Antropologi skal ses som en refleksiv og transdisciplinær forskningstilgang. Det refleksive repræsenteres i forskningstilgangens medtænkning af mulig anderledeshed, det transdisciplinære repræsenteres i overskridelsen af kendte distinktioner mellem fagligheder. Denne forskningstilgang muliggør udviklingen af forskellige strategier, der kan pege på og udfolde uformulerede selvfølgeligheder i såvel institutionaliserede som ikke-institutionaliserede kontekster. Artiklen fremstiller Visuel kultur som pædagogisk fagområde som en eksemplificering på en strategi.
Original languageDanish
Title of host publicationPædagogisk antropologi - et fag i tilblivelse
Number of pages290
Place of PublicationDanmarks Pædagogiske Universitet
Publication date2005
Edition1
ISBN (Print)87-7684-002-6
Publication statusPublished - 2005
Externally publishedYes

Cite this