Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne

Dorte Ågård (Editor), Søren Keller (Editor)

    Research output: Book/ReportAnthologyCommunication

    Abstract

    Denne bog viser, at den bedste vej til at udvikle skoler og undervisning er at foretage et perspektivskifte hen imod mere og bedre pædagogisk ledelse, hvor blikket er rettet mod elevers læring i alle hjørner af organisationen.

    Bogen vil bidrage til at kvalificere dit pædagogiske ledelsesarbejde og udvide det repertoire, du som leder har at trække på i dit daglige arbejde. Den fremlægger den omfattende forskning på området - bragt ned til et overskueligt omfang. Samtidig bringer den beskrivelser af konkrete erfaringer med pædagogisk ledelse i praksis fra danske ungdomsuddannelser for at give dig indsigt i andres dilemmaer, udfordringer og bud på løsningsmuligheder.

    Bogens primære målgruppe er de mellemledere, der har mange opgaver tæt på lærerne og undervisningen, det vil sige uddannelsesledere, pædagogiske ledere, pædagogiske chefer, vicerektorer, kursusledere, pædagogiske konsulenter mv.
    Original languageDanish
    PublisherDafolo Forlag A/S
    Number of pages180
    ISBN (Print)9788771606461
    Publication statusPublished - Dec 2019
    SeriesUnge i Udvikling
    • Evaluering og Evalueringskapacitet

      Friche, N., 2019, Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne. Ågård, D. & Keller, S. (eds.). 1 ed. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Vol. 1. p. 101-118 18 p. (Unge i Udvikling).

      Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    • Pædagogiske problemer er komplekse problemer

      Friche, N., 2019, Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne. Ågård, D. & Keller, S. (eds.). 1 ed. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Vol. 1. p. 165-171 7 p. (Unge i Udvikling).

      Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Cite this