Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium

Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

3003 Downloads (Pure)

Abstract

Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. 
Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. 
Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.
Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.
Original languageDanish
PublisherAalborg Universitetsforlag
Edition1.
Number of pages198
ISBN (Electronic)978-87-7112-640-2
Publication statusPublished - 2017
SeriesExCITe-serien
Number9
ISSN2245-3121

Keywords

    Cite this

    Chemi, T. (2017). Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. (1. ed.) Aalborg Universitetsforlag. ExCITe-serien, No. 9
    Chemi, Tatiana. / Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler : Kulturens Laboratorium. 1. ed. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 p. (ExCITe-serien; No. 9).
    @book{066f633b005b48a9b7074cccd2e9b81e,
    title = "Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium",
    abstract = "Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik p{\aa} Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle l{\ae}ringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, l{\ae}rere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes ogs{\aa} i forskningsdesignet, som d{\ae}kker forskellige geografiske omr{\aa}der i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium best{\aa}ede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemf{\o}rt, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuv{\ae}rende forskning er et systematisk og dybtg{\aa}ende bidrag til Den {\AA}bne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idr{\ae}tsforeninger, erhvervslivet eller entrepren{\o}rielle milj{\o}er, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til form{\aa}l at unders{\o}ge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i b{\o}rnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til form{\aa}l at komme t{\ae}ttere p{\aa} b{\aa}de de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at f{\aa} kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ unders{\o}gelse, baseret p{\aa} de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.",
    keywords = "partnerskaber, Kulturens laboratorium",
    author = "Tatiana Chemi",
    year = "2017",
    language = "Dansk",
    publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
    edition = "1.",

    }

    Chemi, T 2017, Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. ExCITe-serien, no. 9, 1. edn, Aalborg Universitetsforlag.

    Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler : Kulturens Laboratorium. / Chemi, Tatiana.

    1. ed. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 p.

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

    TY - BOOK

    T1 - Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler

    T2 - Kulturens Laboratorium

    AU - Chemi, Tatiana

    PY - 2017

    Y1 - 2017

    N2 - Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.

    AB - Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.

    KW - partnerskaber

    KW - Kulturens laboratorium

    UR - http://aauforlag.dk/Shop/skriftserier/excite/tatiana.aspx

    M3 - Bog

    BT - Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler

    PB - Aalborg Universitetsforlag

    ER -

    Chemi T. Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. 1. ed. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 p. (ExCITe-serien; No. 9).