Abstract
På ingeniøruddannelsen ’Bæredygtigt Design’ har vi udviklet et læringskoncept og et studiemiljø inspireret af ’Design Thinking–konceptet’ fra Standford University’s d.School. Konceptet betyder bl.a, at de studerende visuelt arbejder med problembaserede problemstillinger i Design Studios, hvor både forelæsninger og gruppearbejde foregår i samme lokale. Lokalet er indrettet med nicher, hvor de studerende i teams visuelt deler viden på væggen og hvor der i høj grad er fokus på samarbejde, tilstedeværelse og åbenhed. Konceptet giver en høj studieintensitet og virker motiverende på de studerendes arbejdsindsats. Undervisere, vejledere og samarbejdspartnere er glade for fagintensiteten, da de synligt og løbende kan følge med i de studerendes læringsproces. De studerendes viden og data bliver tilgængeligt og der lægges vægt på fælles milepæls-præsentationer, hvor forventningerne til projektarbejdet afstemmes med vejledere og evt eksterne partnere. Gennem PBL-projektet har vi arbejdet med en række kolleger og studerende fra andre studieretninger og her er den visuelle vidensdeling med succes blevet afprøvet.
Original language | Danish |
---|---|
Publication date | 2 May 2018 |
Publication status | Published - 2 May 2018 |
Event | UNDERVISNINGENS DAG / TEACHING DAY 2018 - CREATE / Rendsburggade 14, Aalborg, Denmark Duration: 3 May 2018 → 3 May 2018 http://www.hr.aau.dk/kompetenceudvikling/undervisningensdag2018/ |
Conference
Conference | UNDERVISNINGENS DAG / TEACHING DAY 2018 |
---|---|
Location | CREATE / Rendsburggade 14 |
Country/Territory | Denmark |
City | Aalborg |
Period | 03/05/2018 → 03/05/2018 |
Internet address |